Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Portakallı, mandalinalı kereviz yemeği

Portakallı, mandalinalı kereviz yemeği
 

sizler için


Bugün akşam yemeği menümün biri kereviz yemeği.

Bunun tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Beğenerek yiyeceğinizden ve zevkle hazırlayacağınızdan eminim.

Ben yapraklarını turşu yaparken kullanıyorum, ayrı bir tad veriyor turşuya.

Benim kerevizle tanışmam bundan 20 yıl öncesine dayanıyor. Adını duymuştum, ama yememiş ve pişmiş halini görmemiştim. Kdz. Ereğlisinde sevdiğim ablamı ziyarete gittiğimde ilk orda zorla tattırıldı. Ön yargı varya tadını bilmiyorum, ben yemem. Neyse ısrarları ne yaptıysam geri çeviremedim, bir kaşık olsun tad dediler ve iyiki de tadmışım. O gün bugün ailecek kış menüsümüzün vazgeçilmezlerinden.

Faydaları saymakla bitmez.

Siz e bir kaç link vereceğim burdan faydalarını kendiniz görebilirsiniz 

http://tr.mydearbody.com/sifali-bitkiler/kereviz.html 

http://www.lezzetvadisi.com/sebzelerin-faydalari/kerevizin-faydalari.html 

Malzeme:

2 adet kereviz

2 adet havuç

2 adet patates

2 adet kırmızı biber

1 adet soğan

salça

şeker

tuz

2 poratakal

4 mandalina

Yapılışı:

Önce işe kerevizi soymakla başlayalım. Kabuğunu kalın soymanız gerekmekte. Havuç ve patatesi soyduktan sonra küp şeklinde doğrayıp bir kabın içinde bir kenara bırakalım.

Sonra soğanı ve biberi soyup, ince ince doğradıktan sonra hakiki zeytinyağı ile pişirme işlemine başlayalım. Soğan ve biber zeytinyağıyla kavrulduktan sonra, salçayı ilave edelim. Salçadan sonra küp küp doğranmış patates, kereviz ve havucu ilave edelim bir kaç kez karıştırıp salça, soğan ve biberin buluşup aromalarının birbirine karışmasını sağlayalın. Bir su bardağı sıcak su üzerine döküp kaynamaya bırakalım. Bu arada üzerine bir şeker kaşığı şeker ilave edelim( Zeytinyağlı yemeklerin olamazsa olmaz kuralıdır şeker).

Kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp pişmesini bekeleyelim. Biz de bu arada portakal ve mandalinanın suyunu çıkaralım. Bu da hazırda beklesin. Pişme işlemi tamam olunca içine portakal ve mandalina suyunu ilave edip kaynamaya bırakalım. Tuzunu bu arada ilave edebiliriz.( Sebze ve et yemeklerinde tuz her zaman en son ilave edilmeli. Sebzede pişmeyi geciktirmemesi, ette de etin sertleşmemesi için.)

Pişme işlemi bittikten sonra dinlenmeye ve demlenmeye bırakalım. Bütün yemekler için geçerli olan bir nokta da dinlendirme kısmı. Yemeğe ayrı bir tad veriyor.

Servise hazır demektir. Yıkamış olduğunuz yapraklarını ince ince doğrayıp üzerini süslemede kullanabilirisiniz.

Karabiber de çok yakışmakta bu yemeğe.

Biz bu akşam bu yemeği yedik ve sizler için bu tarifi hazırladım.

Yukarıda verdiğim linki mutlaka ziyaret ederseniz, bir an önce pişirmek için bir çok neden bulacaksınız kendinize ve ailenize.

Şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun diyorum.

Sevgiyle ve sağlıkla kalın. 

 

   

 

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..