Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Portakallı irmik tatlısı

Portakallı irmik tatlısı
 

Eskiler sütle ve irmikle yapılan tatlılara kış dondurması derlermiş. Şimdilerde ise çok farklı adlar altında sunulunabilen bir tatlı. Buzluğa atıp dondurma gibi de yenililebilir..

Malzemeler:

Portakal kısmı için;
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1 portakal kabuğu rendesi
3 su bardağı su
4 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı tereyağ
İrmikli kısmı için;
1 kilo süt
1 su bardağı toz şeker 1 su bardağı irmik
1 yemek kaşığı tereyağ
1 portakal kabuğu rendesi
1 çimdik tuz
Yapılışı:
Önce portakallı kısmı için portakallları sıkmakla işe başlıyoruz.
1 su bardağı portakal suyu sıkıyoruz ve tencereye koyuyoruz.
Diğer malzemeleri de ilave edip çırpma teliyle sürekli karıştırarak kısık ateşte kıvam alana kadar pişiriyoruz.
Silikon kalıpları sudan geçiriyoruz.
Yapmış olduğumuz porkallı muhallebimizi içine 2 yemek kaşığı kadar koyuyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Onlar orda soğuyunca biz de sütlü kısmını yapıyoruz.
Tencereye tüm malzemeleri koyup kısık ateşte sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
Kıvam alınca altını kapatıp portakalllı muhallebilerimizin üzerine döküyoruz.
Ben blendırdan geçirmedim içinde portakal kabukları görünsün istedim siz isterseniz çırpabilirsiniz.
1 gece dolapta beklettikten sonra slikon kalıpları ters çeviriyoruz ve servise hazır.
Kolay gelsin.

 
Toplam blog
: 7
: 180
Kayıt tarihi
: 01.03.16
 
 

Ben istanbul şirinevlerde yaşıyorum evli ve 2 çocuk annesiyim evimde yaptığım tatlıları ve yemekl..