Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '12

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Portekiz & Braga & Listening to the Youngsters & Katıldığım Eğitim Kursu

Portekiz & Braga & Listening to the Youngsters & Katıldığım Eğitim Kursu
 

Braga'da bir kilisenin önünde katılımcılarla çekildiğimiz fotoğraf.


Avrupa Birliği Gençlik Eylemleri kapsamında, Portekiz – Braga’da gerçekleşen eğitim kursuna katılmıştım.

Avrupa Birliği Gençlik eylemleri 
 
“Listening to the youngsters “ eğitim kursu
 
 
Eğitimin 2 konusu vardı. Biz de bu konularla ilgili informal eğitimler aldık.
 
1- ) Yapısal dialog
 
2- ) Gençlerin demokrasiye katılımı
 
Yapısal dialog : Tarafların karşılıklı oturup fikir üretmek ,öneriler sunmak ve bu fikir ile önerileri uygulamaya dönüştürmek için zemin hazırlama çalışmaları oluyor.
 
Gençlerin demokrasiye katılımı : Gençlerin yerel karar alma mekanizmalarına katılmaları  konusunu ele alıyor. Yerel bir bölgede yaşayan gençlerin, bu bölgedeki karar alma süreçlerine dahil edilmesi çalışmalarıdır. Yani örneğin;
 
Çanakkale Belediyesi veya Çanakkale Valiliği, Çanakkale’de yaşayan gençlerle ilgili karar alırken bu karar alma sürecine gençleri dahil ediyor mu?
 
Bir başka  deyişle, Çanakkale gençlerini bu karar alma sürecine dahil etme çabaları da diyebiliriz.
 
İnformal eğitim ise, bizim Türk eğitiminin tersi oluyor .Yani, ezbere dayalı değil  de uygulamaya dayalı
 
Öğreniyoruz : - )
 
Uygulayarak öğrendiğimiz için de verimlilik daha yüksek oluyor.
 
Portekiz toplumu da geneli itibariyle Türk toplumu ile aynıdır diyebilirim.
 
Çevre düzenlemeleri ile sokak düzenlemeleri konularında bizden bir adım öndeler. Sanırım bunda AB’ne girmelerinin etkisi var.
 
Diğer Avrupalı vatandaşlara oranla daha sıcak kanlı ve cana yakın oluyorlar ayrıca, sevgilerimle.
 
Toplam blog
: 8
: 2883
Kayıt tarihi
: 21.10.10
 
 

İstanbul'da yaşıyorum, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi - turizm mezunuyum. Yazmaktan ben de b..