Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '20

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

POYRAZ ÜLGER'İN ARDINDAN...

 

Adı Poyraz olup soyadı Ülger,

Bilimde, kültürde önlerde gider,

Rektör abi, derdim mutlu olurdu!

Romanları rafta dizili yer yer…

                      MD

31 Mart 2020 Gecesi Saat: 0.30… İnternet ortamında içimi acıtan bir haber okudum: “Beynimden vurulmuşa döndüm!” Derler ya… İşte anı yaşadım! Hüseyin Vatansever’in kaleminden çıkan tümceleri yayımlıyorum:

“Çok Sevgili Hocam Prof. Dr. Poyraz Ülger'i aniden kaybetmenin derin üzüntüsünü yaşıyorum! Allah rahmet eylesin! Ailesi, sevenleri ve tüm öğrencilerinin başı sağ olsun! Üzerimizde çok emeğiniz var, hakkınızı helal edin Hocam!

Üniversitede her hafta dersiniz başlasın diye beklediğimiz, bir babaydınız, bizim için… Bize sadece tekniği, mühendisliği değil, doğru ve dürüst insan olmayı, çalışkan olmayı, mücadeleyi bırakmamayı ve her şeyden önce adam gibi adam olmayı anlattınız hep… Nurlar içinde uyuyun, benim aziz, çok kıymetli, canım Hocam… Saygıyla…”

                                                                                ***

Bir türlü inanamadım! Çok değerli bir insan, kaliteli 6 adet romanın yazarı, eşi benzeri olmayan mütevazı, hümanist ve yiğit bir insandı! Etkin görevleri başarıyla sürdürdü. Namık Kemal Üniversitesinde Dekandı. Trakya Üniversitesinde Rektördü…

Sevdiğim insanlardan Ümit Kaftancıoğlu’nu, Uğur Mumcu’yu ve Ruhi Ekşi’yi yitirdiğimizde de aynı acıyı yaşadım! Ne ki Kaftancıoğlu’nun: “Ölüm hiç önemli değil… Yaşam var dağ gibi… Yaşam var gökyüzü, Deniz…” sözcükleriyle kendimi avutmaya çalıştım ve çalışıyorum.

Unutulmayacak güzel anılarımız, bir film şeridi örneği gözlerimin önünde seyretti. Üzüntümü anlatmam olanaksız! Sabaha dek yatağımda kıvrandım, durdum, uyuyamadım… Ölüm adın kalleş olsun! Işıklar içinde uyu Rektör Abi! Sevenlerine ve yakınlarına dayanma gücü diliyorum.

                                                                                 *

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..