Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

24 Haziran '20

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
33
 

Probiotiklerin gücü

 
Öncelikle mikrobiyotayı tanımlayarak başlamak gerekir.Mikrobiyota vücudun farklı bölgelerinde bulunan(( cilt bağırak  akciğer  vb ) bakteri, mantar, virüs, parazit ve diğer mikroorganizmaları bir arada bulunması olarak   tanımlanır.Her mikrobiyota kendi bakteri ve virüslerini içerir ve  kendi içinde bozulmadığı sürece bir denge sürdürür.
  Ancak günümüzde önemi gittikçe artan” Bağırsak mikrobiyotası “  2001 yılından beri üzerinde çalışmalar yapılan bir konudur.Sağlıklı yaşam için çok önemli olan bağırsak mikrobiyotası yada yeni bir organ olarak adlandırılan “intestinal mikrobiyota” doğduğumuz andan itibaren bize eşlik eder.Her insan bedeninde 100 trilyondan fazla mikroorganizma yaşar . Bu mikrooganizmaların %90-95 i sindirim kanalında yaşar.Bağırsak mikrobiyotasının yaklaşık ağırlığı  2-2.5 kg civarındadır.Dost ve düşman olarak bağırsağımızda bulunan bu bakteriler B12,K,Folik asit  vücut için gerekli önmeli moleküller , seratonin üretimi bağışıklığın güçlenmesi vb birçok önemli görevleri bulunur.Yapılan  çalışmalar yediğimiz yiyecekleri dahi seçmemize yarayabilen  bu  güçlü bir bakteri çeşitliliği ikinci beynimiz bağırsaklarımızda çok  önemli görevler üstleniyor.
 Dost bakteriler olarak adlandırılan probiyotikler ( yunanca yaşam için ) yiyecekler veya ihtiyaca ve sağlık sorununa göre dışarıdan takviye olarak alınabilmektedir..
Probiyotikler;
-Kilo  kontrolü ve ağırlık kaybı,
-Sindirim sağlığı ve bağırsak mikrobiyotasının korunması hücre  yapısının bozulmasının önlenmesini (kolon kanseri )  sağlar
-Bağırsak içindeki  dengenin korunmasını destekler
-Bağışıklığı güçlendirerek   hastalıklara karşı bedenin korunmasına yardımcı olur
-Antialerjik etkileri vardır
-İnflamasyonu azaltır
-İnsülin direncinin önlenmesi  ve
-Obezitenin önlenmesi ve kilo kaybı
- Metabolik sendromun önlenmesi
-Kan basıncının düzenlenmesi hastalıkların önlenmesi
- Kardiyovasküler hastalıkların azaltılabilmesi
-Kolesterol dengesinin sağlanması
-Kan şekerinin düzenlenmesi
-Enflasyon süreçlerinin kontrol altına alınması
-Depresyon  önlenmesi ve duygu durumunun düzenlenmesi
-Otizm tedavisine destek sağlama
- Vitamin ve mineral emilim düzeylerinin desteklenmesi
-Bilişsel fonksiyonların geliştirilebilmesi,
-Uyku sorunlarının düzenlenmesine vb
  
Ancak bağırsaklarımızı probiyotik çöplüğü haline getirmeden önce sağlıklı beslenme ve beslenme durumunuzun değerlendirilmesi  çok önemlidir.  Eğer ihtiyaç  varsa  sağlık sorunlarına  ve kişinin sağlık ilaç vb öyküsüne göre bir probiyotik suş ve sağlıklı önerilmelidir.Bu öneriler  genel sağlık ve kaliteli yaşam için oldukça önemlidir.
Ayfer Gözübüyük bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 62
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 77
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster