Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '07

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Problem NASA' dan, çözüm sizden

Problem NASA' dan, çözüm sizden
 

Biz bu yarışmayı her yıl yapıyoruz ve büyük keyif alıyoruz.

“Eğitim sistemi, bilime katkı, çağdaş uygarlık” gibi hamasi lafları bir kenara bırakalım, futbol müsabakası veya at yarışı gibi bir olay “buluşlar arasında” nasıl olur diye merak ediyorsanız siz de davetlisiniz, mutlaka gelin.

Ben böyle bir yarışmanın ABD’de yapıldığını beş yıl önce fark ettim ve konsept çok ilgimi çekti, katılmak istedim. Uluslar arası katılımlara açık olmadığı için bu yarışmayı Türkiye’de düzenlemekle yetinmek zorunda kaldım. Çalıştığım firma da sponsor olunca bu olay her yıl iple çektiğimiz bir etkinlik haline geldi.

Kabaca tanımlarsak JPL-NASA’da mühendisler bir problem tasarlar ve meraklıları en uygun çözümü üretecek tasarımı gerçekleştirmeye davet eder, daha doğrusu onlara meydan okur.

Okullar ve Hobiciler olarak iki ayrı kategoride düzenlediğimiz yarışma bu yıl 1 Aralık Cumartesi günü Yeditepe Üniversitesi Mimarlık Fakültesi avlusunda gerçekleştirilecek.

Bu yılki yarışmanın konusu ve kuralları için www.bulus.ws sitemizi ziyaret edebilirsiniz. Katılma formları da orada var.

Herkese meydan okuyorum, yapın icadınızı, gelin yarışalım. Zaten yarışmanın ABD’deki adı da buluşla ilgili güçlük veya meydan okuma anlamına gelebilecek Invention Challenge’dir. Bu adı Türkçe’ye çeviremediğimizden buradaki adını Buluş Şenliği olarak belirledik.

Sponsorlarımız iki kategorideki birincilere birer Laptop bilgisayar armağan edecek ve ben düzenleyici olmasaydım mutlaka katılırdım.

Küçükken kendi oyuncaklarınızı kendiniz yapıyorduysanız bu yarışma tam size göre.

 
Toplam blog
: 130
: 2132
Kayıt tarihi
: 28.06.06
 
 

İnsanın kendini anlatması zor, gereksiz de! Yaptığı işlere bakmak yeter, ne gerek var fazla i..