Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '16

 
Kategori
Anılar
 

Prof. Dr. İsa Kayacan'a şiir

Prof. Dr. İsa Kayacan'a şiir
 

Prof. Dr. İsa Kayacan ( 1940- 14 Ekim 2014)


Prof. Dr. İsa Kayacan, aslen Burdurlu idi. Burdur diyordu başka bir şey demiyordu. Kendisi görevi nedeniyle Ankara’da yaşıyordu, lakin yazılarında çoğu kez Burdur’dan söz ediyordu. Burdur için birçok kitaplar yazmıştı, bana imzalı olarak armağan ettiği “Burdur’un Saz ve Söz Ustaları -2 (Burdur 2012 ) tam 792 sayfadan ibrettir. Türkiye’nin 60 ili ve 450 ilçesinde yayımlanan yerel gazetelerde durmadan usanmadan yazıyordu. Bu yazdıklarını da eşe, dosta, sanatçı arkadaşlarına gönderiyordu. Çalışkan ve üretkendi..Vefatından önce en son bana gönderilen kitabı “Kadın Destanı “ adını taşıyordu. ( Burdur 2014 ) irili ufaklı 135 kitaba imza atmıştı. Kendi ifadesiyle “ 39 bin 425 makale yazı yazdım “ diyordu. Bunu 2010’larda söylüyordu. Vefat ettiği günlerde bu rakamın 40 bine ulaştığını ifade ediyordu. Ve sonradan ekliyordu “ yazı konusunda GUİNNES Rekorlar kitabına girmeliyim “ diyordu. Ne yazık ki bu emeline ulaşamadı. 14 Ekim 2014 ‘de Ankara’da aramızdan ayrıldı. Mekânı cennet olsun… Şimdi Ankara Karşıyaka mezarlığında huşu içinde yatıyor… Bu güzel insan hiç bir zaman unutumamalıdır... Onun için yazıyorum...

Geçenlerde kitaplarımı karıştırınca İsa Kayacan’a yazılmış bir şiir pat diye önüme düştü. Şiir Dr. Gürhan Yücel tarafından yazılmış ve 17 Eylül 2008 ‘de İsa Kayacan’a armağan edilmiştir. Aslında İ.Kayacan’a yüzden fazla şairin şiiri vardır. Hatta bunları bir koca kitapta da toplamıştır. Şimdi İ. Kayacan’ı anlatan çeken bu şiiri sizlerle paylaşmak istiyorum:

 

Prof. Dr. İSA KAYACAN’A

 

İnsanlar yaşarlar, gün bitimi

İnsanlar yaşarlar can bitimi

Kimi geldi, geçti, güzel misali

Kimi az bıraktı şu gök Kubbede

Kimi buldukça okudu, yazdı

Kiminin aklına bile gelmedi

Kiminin de daktilo tuşlarında

Geçti hayatı…

Hayat dediğimiz değimlidir ki

Mezar taşında

İki tarih arasında küçük bir çizgi

Yıllar önce tanıdım Kayacan’ı

Bana o aşıladı

Sevgiyi, dostluğu, heyecanı

Yıllarlarca yazdı sayfalar dolu

Yazdığı kitap 124 oldu

Diğer yazılarının içinde kayboldu

Dr. Oldu, Prof. Oldu gurbet ilinde

Yeni yazacağı kitap, yine dilinde

İnanıyorum ki yazmadıkları var, yürekte

Kalp kırıkları var gönül evinde

Burdur’du sevdası, Burdur’du aşkı

İçindeki fırtınalar doldurdu aşkı

Yazdığı yazılar 40 bini aştı

Anadolu’da başladı yazı yazmaya

Sığmadı ülkeye; yazılar yurt dışına taştı

Hani diyor ya şair:

“ Kuş Ganedi kalem olsa,

Ah yazılmaz benim derdim”

Kendi yazmadı kalemler kaçtı

Hiç değer vermedi dünya malına

Bıraktı her şeyi kendi haline

Sahilde yazlık, Bağlum’da hane

Aldılar elinden binbir bahane

Talan oldu taç kez bozuldu bağ

Yinede yılmadı, yıldırılmadı

Ege’de doğdu yalnız bir candı

Bu vatana, al bayrağa hayrandı

Bütün hayatı sevgiydi; heyecandı

O da etten kemikten bir candı

Kaz bağı olanlar vurdu kazmayı

Kendine borç bildim seni yazmayı

Dert ortağım benim, çile yumağı

Yazmaya çalıştığım bu büyük insan

İncelik, nezaket, zarafet dolu

Gerçek dost, iyi insan

Prof.Dr. İsa KAYACAN….

 

17 Eylül 2008- Ankara

 

Dr. Gürhan YÜCEL

 

Biz de vefalı insan tüm Anadolu’yu kucaklayan birlik ve beraberlikten yana, Anadolu’nun kültürüne, toprağına ve bayrağına gönülden sevdalı sevgili Prof. Dr. Araştırmacı gazeteci şair ve yazar İsa Kayacan’ı rahmetle anıyor,iyi dost, gönül adamı Sayın Dr. Gürkan Yücel’e bu duygu dolu şiirinden dolayı teşekkür ediyor ve sağlıklı günler diliyoruz.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..