Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Prof. Dr. Toktamış Ateş hocayı kaybettik

Prof. Dr. Toktamış Ateş hocayı kaybettik
 

19 Ocak günü bilgisayarımı açınca Prof. Dr. Toktamış Ateş'in ölüm haberi ile karşılaştım ve çok üzüldüm.

Toktamış Ateş'e Allah'tan gani gani rahmet diliyorum.
Türkiye'nin yetiştirdiği ender demokratlardan biriydi.
 
90'larda Cumhuriyet'te Ahmet Taner Kışlalı ile birlikte aynı köşeyi paylaşır ve yazıları toplumu derinden etkilerdi (İsmi bana önceleri çok garip gelmişti ama zamanla kendisini yazılarından tanıdıkça ve bir de canlı seminerine katılınca daha çok sevmiştim). Sonra Ahmet Taner Kışlalı Hoca'yı bombalı saldırıda katlettiler.  Hoca tek kaldı ve ona da bombalı saldırı yapılacağına dair haberler yapıldı. Bir süre sonra Cumhuriyet'le yollarını ayırdılar. Cumhuriyetçilere göre Toktamış Hoca aşırı hoşgörülü geliyordu. Oysaki bence Cumhuriyetçiler çok yanlış yaptılar. Cumhuriyet'te onun gibi daha çok renkli isimler olsaydı, bugün Atatürk Cumhuriyet'i daha sağlam bir durumda olurdu. Cumhuriyet gazetesinin halka açılması için Ahmet Taner Kışlalı, Toktamış Ateş, Türkan Saylan gibi halkçı, demokrat ama somut iş çıkartan insanlara daha çok kucak açması gerekirdi ama olmadı. Olmayınca da kaybeden önce Cumhuriyetçiler  sonra toptan ülke oldu.
 
Toktamış Hoca, sonra Bugün gazetesinde yazmaya başladı. Arada bir Bugün gazetesi alır hocayı oradan da takip ederdim. Hoca'nın tutumu bence en doğrusu idi. Kimseyi dışlamadan, kendi ilkelerinden ödün vermeden, hoşgörü içinde her kesimle birlikte yaşamaktan yanaydı.
Bugün'de de bu çizgisinden hiç sapmadı.
 
Bazı değerler kolay yetişmiyor ve kıymetleri hiç anlaşılmıyor. Toktamış Hoca sanıyorum 30'ya yakın kitap yazdı. En azından gelecek için bu kitaplar topluma ışık tutmaya devam edecektir. Hocanın aydınlığı ölümünden sonra da parlamaya devam edecektir.
 
Her zaman seni hatırlayacağız sevgili hocam, ışıklar içinde uyu.

 

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..