Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

     
    Kategori
    Üniversiteler
     

    Profesör kuramı

    Profesör kuramı
     

    istenilen hayal edilen aslında


    Merhaba aslında ben düşüncelerimi sanal değil de yüz yüze ifade etmeyi tercih eden biriyim. Profesörlerin nasıl kendilerini yönetemedikleri hakkında kısaca fikrimi ve olanı yazacağım.

    İnsanın tabiatında olan yükselme duygusu üniversite de eğitim veren meslek sahibi kişi gruplarında kendini aşıp farklı boyut kazanmaktadır. Emir itaat altına girip yükselmek mi yoksa yaranıp mevkiinde mutlu olmak mı? Diye sorarım kendilerine. Ama doğru cevap verileceğinden de şüphe duyarım ne de olsa onlarda yükseliyor!

    Eleştiriyi iki tip profesör üzerine yönlendirmek daha doğru olur. ben iki boyutu da irdeleyeceğim. İlki olan artık ben oldum denen kısım; aslında her şey onlara göre bitmiştir! Hayır hayatta hiç bir şey bitmez profesör olmuş olsan bile. Rahattırlar mevkisinin verdiği güven ile ama kısa sürede çevre tarafından yıkılır (sevilmez; dışlanır) ama devrilmez. Kurallar katıdır; baş yüksekliği kurtarmadı diye dönemin uzar, sigaran yasaklanır, istekler dağ olur kendisini aşmıştır çoktan. Yıkım yakındır…

    Sevdiğim tip ise kendini bir öğrenci yerine koyan (zaten herkes bir hayatta nerede olursa olsun hangi zamanda olursa olsun zaten bir öğrenciyi oynar) meslek geliştirmenleridir. Üçüncü gözleri doğuştan beri geliştirmiştir. Hayatında edinmediği tecrübe kalmamış olmasa bile atacağı adımın bir ötesini düşündü bile. Ben olmayan bir aleti icat edeceğim diyebilir ama kendisi olanın geliştirilip insanlığa daha faydalı olacağını zaten biliyordu.

    Neyse zaten ikisi de profesör değil mi bize(bana) onları uzaktan izlemek daha doğrusu onlara gerçek öğrenciyi göstermek olacak gibi göründüğü kanaatindeyim. saygılarımla...   

     
    Toplam blog
    : 1
    : 114
    Kayıt tarihi
    : 27.11.13
     
     

    Öncelikle öğrenci sonra ise üniversite deneyimi ile düşünür sorgulayıcı yapıcı... ..