Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '08

 
Kategori
Haber
 

Profesyonel orduya ilk adım

Profesyonel orduya ilk adım
 

resim:http://w9.gazetevatan.com/haberdetay.asp?tarih=05.05.2008&Newsid=176596&Categoryid=1


Bugün okuduğum en iyi haber. Her sabah içim karararak okuyorum gazeteyi. Bu sabah ta yine kötüye giden ekonomi, cinayetler, kızı ölen annenin yediği dayak, vahşi Avusturyalının yeni sapıklıkları ile kararmıştım ki, bu haber gözüme ilişti. İtiraf edeyim, sadece bugünün değil, son günlerin en güzel haberi. Artık oğlunu askere gönderen anne-babaların yüreği ağzında olmayacak. Haber şöyle;

Orgeneral Başbuğ, Genelkurmay Başkanlığı’nın aldığı karar doğrultusunda, 2008 içerisinde yedek subayların, 2009 sonundan itibaren de erlerin komando birliklerinden çekileceğini duyurmuştu. İki komutan, bu kararın “mücadelede devamlılık” gerekçesiyle alındığını, profesyonel yapılanmanın terörle mücadeledeki başarı düzeyini yükselteceğini vurgulamışlardı.

Yeni dönem başladı

Bu karar Mayıs ayı itibariyle yürürlüğe girdi. Terörle mücadele eden komando birliklerinde yedek subay görevlendirmesi artık yapılmayacak. Toplam 6 komando tugayında erbaş ve er görevlendirmesi de 2009 sonuna kadar kademeli olarak sona erdirilecek. Terörle mücadelede subay, astsubay, uzman çavuş ve uzman onbaşılar görev alacak. Özel Kuvvetler Komutanlığı ile profesyonel komando birlikleri terörle mücadelenin bel kemiğini oluşturacak. Böylece terhisi gelen tecrübeli yedek subay ve Mehmetçiklerin birliklerinden ayrılmalarıyla yaşanan sıkıntılar ortadan kalkacak ve terörle mücadelede devamlılık sağlanacak.

Terör belası çıktığından beri hep aynı şeyi savunuyor, orda burda, eşe dosta anlatmaya çalışıyordum. Yazık bu çocuklara, eğitimli değiller, çok gençler, teröristlerin karşısında profosyonel asker lazım diye. Nihayet sonunda ordu da anladı gerçeği. Bundan böyle yedek subay, 2009'dan itibaren de er ve erbaşlar komando olmayacağına göre, bütün oğlu olan anneler derin bir nefes alsın. 10 yaşında oğlum var, ben bile seviniyorum ki, kimbilir askerlik çağında çocuğu olanlar nasıl sevinmiştir.

Haber: http://w9.gazetevatan.com/haberdetay.asp?tarih=05.05.2008&Newsid=176596&Categoryid=1

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..