Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '08

 
Kategori
Eğitim
 

Program yeni, bina yeni, ya öğretmen?

Program yeni, bina yeni, ya öğretmen?
 

Bugün Mersin Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, okulumuzu sorunları dinlemek amaçlı ziyaret etti. Kendileri son zamanlarda pek alışkın olmadığımız bir yakınlıkla 2 saate yakın zamanını bize verdi. Tek tek dinledi. Çözümlerimizi duymak istedi..
Eğitimdeki sorunlardan bahsederken yeni proğramın önemini anlatmaya çalıştı, yeni derslikler yaptıklarını ve daha da yapmayı planladıklarını anlattı.
Burada söz alarak;
- Ders programı yeni, binalar yeni ama esas önemli olan öğretmenler eski." dedim. Bizlerin hizmetiçi eğitimine alınarak yeni proğramın tam kavratılması gerekir. Gerçektende bu böyledir. Yıllardır yapmış olduğumuz uygulamaların dışına çıkmak zordur. Alışkanlıklarımız terk etmek zordur. Düşünsenize gözleri görmeyen bir kişi aynı evin içinde 15- 20 yıldır yaşıyorsa artık gözleri gören biri kadar rahat hareket edebilir ama ne kadar da daha iyi eşyalarla donattık daha güzel hale getirdik desekte evde yaptığımız değişiklik tüm alışkanlıkların bozulmasına sebep olacak ve hayat zorlaşacak. Bu yüzden yeni duruma tepki gösterecek.
Bizlerde şimdi bu haldeyiz. Eski alışkanlıklarımızla yeni ders proğramını işlemeye kalktığımız içinde bocalıyoruz.

Yeni duruma alışmamız için kendimizi yenilememiz gerekir. Bunun içinde hizmetiçi kurslarına gidilmesi...

Sorunlar burada karşımıza çıkıyor. Gittiğimiz kursların sayısını boş verin muracaat ettiğimiz kurs sayısı bile sınırlı olmak zorunda. Ben devlete " Hey devlet ben kendimi geliştirmek ve öğrencilere daha faydalı olmak istiyorum beni eğit diyorum devletse kusura bakma yerim yok diyor. Bir kursa başvuru yapıyorsun 25 kişi alanacak 2000 kişi başvuru yapıyor... Bu yıl sıra yok haydi gelecek yılı bekle... Ben bekleyeyim de, benim dersine girdiğim çocuklara ne olacak.. Onların daha donanımlı bir öğretmende okuma hakkı yok mu?

Yine de Müdürümüze teşekkür ediyorum. Dinledi, ilgileneceğini söyleyip notlar aldı, güler yüz gösterdi. Bu vesile ilede Sayın Mersin Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül hocama yeni görevinde başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 11
: 1770
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1963 yılında Mersin Silifke'de doğdum. Dokuz Eylül Üniversitesi mezunuyum. Mersin merkezde sınıf öğr..