Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '06

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
12105
 

Proje ödevleri

Proje ödevleri
 

Ben ve ikinci sınıf öğretmeni sekiz arkadaşım, yaklaşık bir aydır öğrencilerin yapacakları proje ödevleriyle ilgili çalışmalar yapıyoruz. Okulumuzda bizim gibi çalışan birinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinden oluşan dört grup daha var. Her hafta çarşamba günleri eğitim koordinatörümüz, psikolojik danışmanımız ve okul müdürümüz ile toplanıp ayrı ayrı yaptığımız çalışmaları değerlendiriyor, görüş alışverişinde bulunuyoruz.

Proje ödevi, öğrencilerin grup halinde veya bireysel olarak istedikleri bir alan veya konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunmaları amacıyla öğretmenin rehberliğinde yapacakları çalışmalardır.

Öğrenci, bir ders yılında, istediği dersten, bireysel ya da grup çalışması şeklinde en az bir proje ödevi hazırlamak zorundadır. Süresi de bir hayli uzundur. Biz, okulumuzda 15 Mayıs 2007’ye kadar süre belirlendik.

Biz öğretmenlerin görevi, öğrencilere yeteri kadar proje önerileri sunmak ve çalışmanın her aşamasında öğrencilere rehberlik etmektir.

Proje ödevi konudaki ilk görevimiz, öğrencilerin düzeylerine uygun çalışmalar belirlemek ve bu çalışmaları öğrencilere sunup aralarından bir tanesini seçmelerini sağlamaktı. Bu amaçla her dersten çok sayıda proje konusu belirledik. Sonra öğrencinin düzeyine uygunluk, ilgi çekicilik, araştırılabilirlik, bilimsellik gibi kriterlerle inceleyip eleyerek her ders için üçe indirdik. 15 Aralık 2006 Cuma günü (bugün) önerilerimizi öğrencilerimize sunacağız ve birini seçmelerini isteyeceğiz. Bu arada öğrencilerden gelecek farklı önerileri de değerlendireceğiz.

Bundan sonraki sekiz aşamada (soru oluşturma, planlama, gözlem yapma, verileri toplama, verileri kaydetme, verileri yorumlama, verileri düzenleme ve araştırma sonuçlarını sunma) öğretmen, bireysel çalışma yapılacaksa her bir öğrenciyle, grup çalışması yapılacaksa gruplarla her aşamada görüşecek ve gerekli rehberliği yapacaktır. Bu aşamanın kontrolü ve planlı yürümesi için tüm öğrencilere proje izleme formu verilecektir.

Önemli olan bir konu da yapılan çalışmanın nasıl değerlendirileceğidir. İlk görüşmede öğrencilere, çalışmanın tüm aşamalarında öğretmenin neler beklediğini içeren kendi kendini değerlendirme rubriği verilecektir. Proje izleme formu ve kendi kendini değerlendirme rubriği şimdiden hazırlandı.

Bu çalışmada velilerin görevi öğrenciye verileri toplamada ve kaydetmede yardım etmek olabilir. Ama daha fazlası değil.

Proje çalışmasında amacımız, iyi bir ürün çıkarmanın yanında sürecin her aşamasına uymaktır. Hatta asıl amacımız budur. Çünkü bu süreç, bilimsel düşünmenin ve araştırmanın aşamalarıdır. Düzeyi ne olursa olsun, okulların asıl amacı, öğrencilere bu bilimsel araştırma becerilerini kazandırmaktır.

Deniz Hanım’ın yazısını okuyup yaşadıklarını öğrenince ben de proje ödevleri konusunda yazmak istedim.

Milli Eğitim Bakanlığı, değişen programla birlikte değerlendirme sistemini de değiştirdi. İyi de yaptı. Artık sadece öğrenciler yazılı ve sözlü sınavlarla, dönem ödevleriyle değerlendirilmeyecek. Performans ödevleri, ders içi performansları ve proje ödevleriyle de değerlendirilecekler. 29 Ocak’ta veliler, ellerine aldıkları karnelerde bunu görecekler. Yazılanlardan okuduğum kadarıyla "proje çalışması" şimdiden velilerin tüylerini diken diken etmeye başlamış bile. Korkum bu kavramın anlaşılmadan, yanlış kullanılması ve bunun sonunda olumsuz kamuoyu oluşması.

Proje ödevi iyi bir eğitim aracıdır. Elbette iyi kullanılabilirse...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Velilerin, proje odevlerinden korkmalari cok normal. Cunku cogumuz okullarda ezbere egitim gorduk. Ben, Istanbul Istletme Fakultesinden mezunum. Bizim nesil universitede bile proje calismasi yapmadi. Lise ne ise, universite egitimi de oydu. Tamamen ezbere, aklimizda kalmayacak bir dolu sey. Universite sonrasi, Isletme Iktisadi Enstitusunde pratik denen seyle karsilastik. Bana gore o da cok gecti. Simdi Londra'da yasiyorum ve burada ogretmenlik kursunu bitirdim. Kursta her donemi proje ile gecmek gerekiyordu. Biliyor musunuz, bir sure ne yapmam gerektigini algilayamadim. Biz bibliyografi, referans, icerik, plagarism gibi bir cok seyden habersiz bir egitim gorduk. Buradaki okullarda coursework denilen, proje hazirlamayi Turkiye okullari henuz yeni yeni algilamaya basladi. Ne diyelim, bize ezbere egitimi, egitim ve ogretimmis gibi verenler utansin. Buradaki egitimde de bir cok sorunlar var ama cocuklarin yaraticiligi her zaman on planda tutuluyor. Saygilarimla

Tuba 
 14.01.2007 0:19
 

Merhabalar yazınızı okuduktan sonra bu tür yazıların daha çok paylaşılması ve zaten bunu okuyan herkesin ilgi alanına giren bir konu olarak daha yaygın kitelelere bu gibi hayatımıza yeni giren ve az bilgiden doğan korkuların başaracaklarımızın önüne geçmesini engelleyecektir diye düşünüyorum...tebriker

İbrahim kaya 
 16.12.2006 23:01
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 6
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 2980
Kayıt tarihi
: 14.12.06
 
 

Kepirtepe Öğretmen Lisesini, Uludağ Üniversitesi Eğitim Yüksek Okulu bitirdim. Ayrıca Anadolu Üniver..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster