Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '10

 
Kategori
Eğitim
 

proje yapmak

proje yapmak
 

Eğitim sistemelerinde devamlı değişim oluyor doğruyu bulmak kolay değil.Her türlü sistem inceleniyor.Sonuç önemli sonuç sonuç inceleniyor.Bir deneme tahtası gibi memnun olduklarımız ve olmadıklarımız tartışılıyor,ama japonya gibi başarılı olan ülkelerin eğitim sistemleri ayrıca incelenmeli ve değerlendirilmelidir.Projeye dayalı eğitim japonların eğitim sistemi inceleniyor.Başarılı olursa eğitime kısa süre sonra ilave edilecek.Öğrencilerimize projeyi yapmayı,araştırmayı,projeli eğitimi öğretmeye çalışıyoruz.Yaratıcı güce sahip öğrenci ,özgürce düşünebilen,bilgileri ile basit eksiklikleri ortaya çıkarabilmek.Öğrencilerimizin bu yanlarını açığa çıkarmaya çalışıyoruz.Başarılı olursak çok büyük kazançlarımız olacak.Milyonlarca lira dış ülkelere verdiğimiz paraları çok basit akılcı düşünme ile kendimiz üretebileceğiz.

Eğitimi bu kadar yaratıcı ve üretken hale getirebilmek çabamız.Düşünmeyi bilen ve üreten öğrenci yaşayan öğrencidir.Sistemde ,okulda,tatilde,havuzda,denizde,bahçede,hayvan beslerken,toprağı ekerken,alışveriş yaparken,dünya ülkelerini gezerken...........her şeyi gören ,bilen,düşünen,eksiği gören ve kendi yorumlayabilen çocuk yetiştirmek.İşte istediğimiz.proje eğitimi çok şeyleri oluşturacak başarı ezbere olmayacak,amacı,hedefi olan öğrencilerimiz olacak.

Öğretmen olarak üzerime düşen görevi yerine getirdiğime inanıyorum.proje eğitimindeki amaçlar,hedefler,üretkenlik hayatın içinde aktif olmaya sistemde geri kalmamaya,yaşamı başkalarından ezberlemeden düşünerek üreten gençlik inşallah başaracağız.Çocuklarımız proje üretecekler,ezberlemeden,yeni dünya düzeninde projeli eğitim Milli Eğitim Bakanlığınında eğitimde sisteme yerleştirecek.

proje nasıl yapılır?

Biz önce amacımızı belirlemek zorundayız.Neye çözüm bulmak istiyoruz.bunu bulmak gerekiyor.amacınızı bulduktan sonra

hedefinizi belirlemelisiniz çözüm bulmak istediğiniz olayda hedefinizi belirlemek gerekmektedir.Amaç öğrenciyi yaratıcılığa teşvik etmektir.Gizli kalmış yeteneklerin ortaya çıkmasının sağlanması.Öğrencilerin bilimsel yöntem ve tekniklerin neler olduğunu bilmesinin sağlanması ve bilgi ve becerilerinin bu yolda kullanmasının sağlanması gerçekleştirilir.

Özgüveni gelişen öğrencilerin geliştirilmesi ve farklı düşüncelerin ortaya çıkması basit eksikliklerin bile çok şeyleri ortadan kaldırdığını gösterecektir.

öğrencilere çalışmanın kapsamını öğretmek, bilimsel düşünmeyi öğretmek çok eksiklikleri ortadan kaldıracaktır.Öğrenciler araştırmayı öğreneceklerdir.Kütüphane,Üniversite,internet siteleri nasıl kullanılır ve sonuca gidilir.

Proje yapmak ileride iş kuran veya kurmak isteyen kişilerin araştırma teknıklerinde nelere önem vereceği iş açarken zarar etmemek için nasıl proje kurarak iş kurulur.Bunların incelenmesini öğreneceklerdir.Şans eseri iş kurmayacaklar,projelerinin patentleri öğrencilere ait olacak.Büyük şehir belediyesinde kullanılan akbil lise birde okuyan bir öğrencinin projesidir.Bozulan Bilgisayarının çipinin ne işe yarayacağını düşünen ve büyükşehir belediyesine gidip satılan biletlerin bu çipe kayıt edilebileceğini bulan bir öğrenci.Patent ücretide çok yüklü bir rakamdı.Her yıl patent ücretini almakta diye biliyorum.Basit bir bilgi ama trilyonlar kazanmakta ve büyükşehir belediyesinide kazandırmakta güzel bir icat.

Ben çocuklarımızdan ümitliyim çok şeyler yapabileceklerine inanıyorum.Yeterki hepimiz anneler,babalar,öğretmenler,devlet, .....hepimiz inanalım ve güvenelim ayrıca bu imkanları onlara verelim.

yaseminsu72@yahoo.com

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..