Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
425
 

Projelerinizi yapımcılara satarken neler yapmalısınız?

Projelerinizi yapımcılara satarken neler yapmalısınız?
 

Hollywood'da yapımcı ve yatırımcılar her hafta yüzlerce projeyi gözden geçirmektedirler.


Projelerinizi Yapımcılara Satarken Neler Yapmalısınız?

Şimdiye kadar 200 kelimeden daha az bir şekilde filminizin özetini veya yaratmak istediğiniz televizyon projesini anlatmayı denediniz mi? Ayaküstü bir toplantı da ya da bir başka durum karşısında birisi size projenizi sorduğu andan itibaren kısa süre de karşı tarafı etki altına almalısınız. Bu yüzden de bu kısa zaman içerisinde kafanızdaki kurguyu karşı tarafı etkileyecek bir biçimde anlatmanız gerektiğini çok iyi bilmelisiniz. Projelerinizi yapımcılara beğendirmenin herhangi bir formülünün olmadığını açıkça söyleyebilirim. Müthiş bir konuşmanın ardında elinizde sıradan bir proje varsa o proje ne yazık ki sıradan durmaya devam edecektir. Bu yüzden kelimeleri ve vurguyu seçmeden önce elinizde gerçekten sağlam bir projenin ya da fikrin olduğuna emin olmalısınız. Özellikle film ve televizyon endüstrisinin merkezi olan ABD gibi yerlerde iş yapmak isteyenlerin en iyi kullanması gereken şey zamandır. Çünkü yapımcılar ve yatırımcılar her hafta yüzlerce projeyi gözden geçirmekte yüzlerce senaryo arasından en uygun olanını seçmeye çalışmaktadırlar. Bu yüzden de en kısa zaman içerisinde karşı tarafı etkilemediğiniz takdirde odadan dışarı elleriniz boş çıkmanız en yakın ihtimal olacaktır. Bunda üzülecek bir şey olmadığını ve bu sektörün bu şekilde çalıştığını da bilmeniz gerekmektedir. Emekli bir film yapımcısının şu sözünü aktarmak istiyorum “ Eğer bir film projeniz var ise ve bu projeyi otobüs beklerken sizden anlatmanız istenilirse, otobüs gelmeden önce anlatmayı bitirmeniz gerekmektedir.Aksi halde eve dönüp projenizi gözden geçirmelisiniz. ” İşin esprisi elbette ki otobüs durakları arasındaki mesafeden kaynaklanıyorsa da kısa bir zamanınız olduğunu asla unutmayınız. Bunun süresi yaklaşık 3 ila 5 dakika arasında olmalıdır. Bu süre içerisinde karşı tarafta bir etki yaratmayı hedeflemelisiniz. Bazen bir cümle bile yapımcıyı etkilemeye yetebilir. Bu süre içerisinde karşı tarafı etkilediğiniz zaman yapımcı sizden daha fazla bilgi almak isteyecektir. Karşı tarafta bir heyecan ve etki bıraktığınız an daha fazla zamana sahip olacaksınız, bu da size projenizi daha derinlemesine anlatmanıza imkân sağlayacaktır. Yapımcı firmalar ile görüşmeye gidecekseniz elinizde en az 4 tane projenin olması size avantaj sağlayacaktır. Bir projenin ilgi toplamadığını anladığınız anda hemen diğer projeyi sunabilecek pozisyonda olmalısınız. Elinizdeki projelere son derece hakim olmalı ve benzer projeleri de yakından takip ettiğinizi belirtmelisiniz. Sektöre karşı yabancı olmak bu tür toplantılarda sizi zora sokacaktır. Yapımcılarla gerçekleştirdiğiniz toplantılarda dikkat etmeniz gerekenler:
    Kısa tutun ama tüm noktalara değinin. Etkileyici ve tutkulu konuşun. Bu sizin projenize olan sevginizi ve inancınızı gösterecektir. Yaratıcı ve açık şekilde projenizi tanıtın. Diğer film ve başarılı TV programlarını referans olarak kullanabilirsiniz. Karşı tarafı daha fazla duymak isteyecekleri şekilde etkileyin.
Bu tür önemli toplantıların başarıya ulaşmasında birçok etken bulunmaktadır. Bunların başında doğru zaman ve doğru yer gelmektedir. Elbette ki yetenek ve yaratıcılık da bunların başında yer almalıdır. Sade ve basit şekilde karşı tarafı etkileme sizin elinizde, karışıklıktan ve karmaşık terimlerden uzak durun. Kendinize ve projenize güvenin. Sonu başarısızlık da olsa, denemekten vazgeçmeyin. Bu çevreden bağlantılar edinmeye çalışın ve sektörün içerisine girmek için çabalarınızı kuvvetlendirin. Hepiniz bol şanslar. Rifat Karlova http://www.rifatkarlova.com/ http://www.renklitelevizyon.com/

Not: Bu yazının hazırlanmasında: http://www.squidoo.com/pitchingforsuccess sitesinden yaralandım.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 180
Toplam yorum
: 133
Toplam mesaj
: 26
Ort. okunma sayısı
: 4047
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster