Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
74377
 

Protein diyeti nasıl yapılır? 7 günlük protein diyeti listesi

Protein diyeti nasıl yapılır? 7 günlük protein diyeti listesi
 

protein diyeti


Protein diyeti anlayacağımız gibi besin içeriği olarak protein bakımından zengin bir diyet türüdür. Protein oranının yüksek, yağ oranının ise düşük olduğu bu diyet türünde uzun süre tokluk hissiniz oluşacak ve depolanan yağlar yavaş yavaş dışarı atılacaktır. Protein insan vücudu için oldukça önemlidir ancak uzun süreli tüketimlerde böbrekleri zorlama kanısından dolayı 7 günden fazla yapılmamalıdır. Protein diyeti düzenli ve kurallı bir şekilde uygulandığından kısa sürede 3-5 kilo arasında kilo verimi geçekleşecektir. İstediğiniz kadar sebze tüketebileceğiniz bu diyet türünün başlangıç evrelerinde protein ağırlıklı beslenildiği için ağızda kuruluk gerçekleşebilmektedir. Aynı zamanda böbreklerinizi de çalıştırmak adına diyet boyunca bol bol su içmeye özen göstermelisiniz.

Protein diyeti rahatlıkla kişinin sevdiği yiyeceklerden hazırlanabilecek bir diyet türüdür. Elinize aldığınız protein içerikli besin listesinden en düşük kalorili olanlarını ve sevdiğiniz yiyecekleri seçerek programınızı oluşturabilirsiniz. Protein kaynaklı olan süt, yoğurt, kabak,  kereviz, peynir, zeytin, domates, patlıcan, havuç, ıspanak, balık, et, mantar, yumurta diyetinizde tüketebileceğiniz besinlerdir. Meyve olarak tüketebileceğiniz elma, armut gibi meyveler (genel olarak çoğu meyve tüketilebilir) ve özellikle sebze ve salatalar tüketilmelidir. Protein diyeti listenizdeki yiyeceklerinizi pişirmek için ise kullanmanız gereken yağ türü zeytinyağı olmalıdır. Sağlıklı bir şekilde beslenmeyi öngören bu diyet türü sayesinde vücudunuz daha dinç ve kuvvetli olacaktır.

Protein diyeti için dikkat etmeniz gereken noktanın böbrekleri zorlayabileceği için uzun süreli uygulanmaması gerektiğini belirtmiştik. Bu nedenle böbreklerinden rahatsız olan kişiler bu diyeti uygulamamalıdır. 3 beyazdan her zaman sakınmanızı söylediğimiz gibi bu diyette de şeker, un ve tuzu azaltmalı hatta yavaş yavaş hayatınızdan çıkarmaya çalışmalısınız. Protein diyeti protein besinleri tüketilerek yapıldığı için vücudunuz karbonhidrata duyduğu ihtiyacı saf proteinlerle beslenerek karşılayabilirsiniz. Saf protein olarak sizlere önerebileceğimiz besinler baklagillerdir ve dikkatle tüketilmelidir. Birçok diyet listesinde diyeti uyguladıktan sonra zayıfladığınızı ancak vücudunuzun eskisinden daha kuvvetsiz ve dirençsiz olduğunu görürsünüz. Bu diyetimiz tamamen bu tarz diyetlerin zıttına protein ağırlıklı olduğu için kaslarınızın güçlenmesini, vücudunuzun daha da kuvvetlenmesini sağlarken sadece yağlarınızın kaybolmasını sağlayacaktır. Protein diyeti kaslarınızın kuvvetlenip yağlarınızın yakılmasını sağlarken kaslarınızın vücudunuzu şekillendirip fit bir görünüme sahip olmasını istiyorsanız bu dönemde kısa süreli sporlara veya profesyonel spor aktivitelerine yer verebilirsiniz. Yapacağınız basit hareketler dahi bu dönemde daha hızlı kilo vermeyi ve vücudunuzu geliştirmeyi sağlayacaktır.

Protein diyeti

7 günlük protein diyeti listesi: http://diyetlerim.org/protein-diyeti-listesi/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 9275
Kayıt tarihi
: 12.01.14
 
 

Zayıflama ve spor delisi bir de BJK aşığı... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster