Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Protein Süt

Süt, hayatımızda vazgeçilmez olan gıdalardan biri. Bir kere doğarken başlıyor bizle olan yolculuğu, her şeyden ve herkesten önce onunla hayata başlıyorsunuz. Tabi o, tüm sütlerin en kralı o ayrı. Çocukluk döneminde de bizlerle olan süt, gençlik, orta yaş, yaşlılık derken hep bizimle.  Gıda sektörü geliştikçe farklı üretimlerle, çeşitlerle karşımıza çıkmaya devam etti ve hala da ediyor. Uzun zamandır gerçekleşen bir üretim var, bu zamana kadar yazmamıştım, hadi bu hafta sıra sende dedim!

Konuğumuz:  “ Protein Süt.

Şimdi akıllara şu soru geliyor:  “ İyi de süt zaten protein kızım, protein süt derken ne demek istiyorsun? “ Ya da bu protein süt kavramını bilip, raflarda karşılaşan tüketici ikinci olarak şunu soruyor olabilir: “ Bu protein sütün diğerlerinden farkı tam olarak ne? “ İki sorunun da cevabı şu şekilde, sütün içerisinde 100 ml olarak düşünürsek, yaklaşık 3 gram protein bulunuyor. Bu standart bildiğimiz süt. Protein süt olarak adlandırılan sütlerde ise 100 ml’de yaklaşık 5,1 gram protein bulunuyor, yani bu sütler protein açısından zenginleştiriliyor. Protein süt karşımıza, “ Laktozsuz süt “ kategorisinde çıkıyor. Laktozsuz sütün ne demek olduğunu burada sıkıcı bir şekilde anlatmak istemiyorum, en basit şekilde “ Sindirimi kolay. “ olarak düşünebilirsiniz ya da illa ki ben okumak ve öğrenmek istiyorum özgecim derseniz bundan yaklaşık 4 yıl önce yazdığım , “ Laktozsuz süt “ başlıklı yazıma internet üzerinden kolayca ulaşabilirsiniz. Protein sütlere geri dönecek olursak, şuan için karşımıza farklı miktar ve çeşitlerde çıkıyorlar. 200ml,250ml ,300ml, 330ml, 500 ml. Bildiğim çeşitler ise şu şekilde, vanilyalı, çikolatalı, kahveli, çilekli, muzlu, Hindistan cevizi aromalı, yer fıstığı ve muz aromalı. Çeşit ne kadar fazla değil mi? Protein süt dediğimde eminim aklınıza sade bir süt gelmiştir ama gördüğünüz gibi gelişmiş de gelişmiş…

Gözlemlediğim kadarıyla protein süt öncelikle spor yapanların gözdesi. Her yaşa hitap etse de özellikle genç tüketicilerin  bu sütü daha çok sevdiğini  fark ettim. Hem vücudun protein ihtiyacını karşılıyor olması hem de sektörde böyle hızlı gelişip farklı şekillerde karşımıza çıkması tabi ki mutluluk verici. Araştırıp, öğrenip sizlere sunmak da benim için en güzel şey, ne mutlu.

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Sütlerin içinde en sporcusu. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..