Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

25 Eylül '17

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
39
 

Protein Tüketimi Ne Kadar Olmalıdır

Konu zayıflama olunca her bir besin grubu bitki karışım vb mucize olabiliyor. Protein kaynakları son dönemde bu mucizenin içinde yerini hızla almış bulunuyor. Peki neden bu önemli oldu: Popüler kültür, insanın var olduğu günlerden itibaren yüksek protein tüketiyor olması dayanağı, hızlı zayıflama ,kas arttırma vb konular gündemde oldukça sözde önemi arttı ve sağlığımızı tehdit etmeye devam edecektir. Proteini arttır karbonhidratı kes ekmek yeme ve hızla zayıfla şeklinde yaklaşımlar ve öneriler konunun uzmanı olmayan kişiler tarafından mucize olarak sunulmaya devam ettikçe sağlık sorunları giderek büyüyecektir.

PROTEİN NEDİR ?
Vücudumuz için olmaz ise olmaz temel besin öğelerinden bir tanesidir. Vücudumuzun yapı taşıdır 1 gr protein 4 kal enerji verir. Protein kaynakları her yerde dile getirildiği gibi enerjisiz değildir. Unutmayalım vücudumuzun önemli bir bölümü proteinlerden oluşur. Proteinler 2 temel kaynaktan vücudunuza alın 1- Hayvansal kaynaklar :et,tavuk,balık,hindi,yumurta, sakatatlar 2- Bitkisel kaynaklar: Kurubaklagiller ,nohut,fasulye,barbunya,bezelye ve kuruyemişler
Vücudumuzda proteinler kaslarımızın oluşumunu eklemler iç organlarımız saç, tırnak, yumuşak doku oluşumunda ve görev alırlar.Hormonlarımızın yapısında bulunurlar.
Vücudumuzun bu fonksiyonları yerine getirebilmesi için ihtiyaç ölçüsünde dışarıdan protein alması gerekir.(ve yapı taşları amino asitler )

Ne kadar proteine ihtiyacımız var ?
Her bir bireyin eğer bir sağlık sorunu yoksa 0,8-1gr arası kilogram başına protein ihtiyacı vardır. Sağlık sorunlarımız yok ise ihtiyacımız kadar almak sağlığımızı kilomuzu korumaya yarar. Eğer karaciğer ve böbrek sağlığı sorunlarınız var ise konunun uzmanı tarfından size önerilen miktarda tüketmeniz gerekir.


FAZLA PROTEİN KİLO VERDİRİR Mİ ?
Protein içeren besin öğelerinin enerjisi olduğunu unutmayın. Fazla protein geçici bir kilo kaybı sağlıyor gibi gözükse de bir süre sonra hızla kilo almanıza neden olur.

FAZLA PROTEİNİN YAN ETKİLERİ VAR MI?
Aşırı protein ve proteinli diyetler tüketme böbrek karaciğer kalp damar sağlığı cilt ve kemiklerinize zarar vermeye başlar. Bağışıklığın etkilenmesi yetersiz ve dengesiz beslenme sorunu ve vitamin mineral eksiklikleri ortaya çıkar.
Proteinin fazlası zarar ihtiyacı kadarı karar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 51
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 80
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster