Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Psikoloji bölümünü okudum. Peki benim mesleğim ne?

Psikoloji bölümünü okudum. Peki benim mesleğim ne?
 

Psikoloji bölümü mezunu olmak ya da olmamak... Mesele hiç de bu değil !


Bundan yaklaşık 6-7 yıl önce Psikoloji bölümünü kazandığımı duyan hemen hemen herkes, "Bu meslek geleceğin mesleği. Çok doğru bir tercih yapmışsın!" yorumunu yaptı. "Mezun olduğunda mesleğin hazır, oh ne güzel!" Fakat lakin ki işler pek de sanıldığı gibi değilmiş...

Psikoloji bölümünü okuduğum 4+1 yıllık lisans döneminde ve şu anda yüksek lisans dönemindeyken okuduğum bölümü hep çok sevdim. Fakat Klinik Psikolog ya da genel kullanımıyla Uzman Klinik Psikolog ünvanını almama 1 yıl kala, bende bir telaş başladı: Peki şimdi ben ne iş yapacağım? Benim mesleğim ne?

Özellikle son günlerde bir meslek yasası elde etmeye çalışan (biz) psikologlar bir bütün olmaya başladı(k). Psikoloji bölümü mezunu olmanın Psikolog olmaya yetmediği, dahası Psikoloji lisans mezunu olmayan faklı bölümlerden mezun olanlara Psikolog olma yolunun açıldığı ülkemizde, hiçbir şeye erkenden sevinmemek gerekiyor.

Aynı hevesle devam edilsin, fakat kimse boş heveslere kapılmasın diye...

Psikoloji bölümünü yeni kazanmış olan, halihazırda Psikoloji bölümü okuyan, Psikoloji yüksek lisansını yapmakta olan öğrencileri ve hatta mezunlarını, iş arama sürecinde bekleyen sürprizler şunlar:

^ Psikoloji bölümünden yeni mezun olduğunuzu duyan kurumlar, deneyiminizin olmadığı gerekçesiyle sizi işe almayacaklar. Hiçkimse sizin, "Peki kimse beni işe almazsa ben nerede deneyim kazanacağım?" sorunuza cevap ver(e)meyecek.

^^ İnsan sağlığıyla ilgilendiğiniz için mezun olur olmaz hasta/danışan görmeniz etik açıdan uygun olmayacak. Fakat siz bu etik vicdanı içinde kıvranırken, kendini Psikolog zannedenlerin bir çoğu çoktan işinizi elinizden almış olacak.

^^^ Bir iş başvurusunda, "Ben falanca üniversitenin psikoloji bölümünden mezunum." dediğiniz zaman, "Eee?" diye karşılık alacaksınız. Devam edecekler: "Mezunsun da, şu sertifikan var mı? Bu eğitimi aldın mı? O kursa katılmadın mı?"... Yani, psikoloji bölümünden mezun olmanız pek de bir şey ifade etmeyecek.

Sonuç olarak; psikoloji mezunu olunca siz Psikolog olamayacaksınız. Fakat Psikologculuk oynayanlar ortada cirit atacak ve siz bunlara hayretler içinde kalarak tanık olacaksınız. Klinik Psikolog ünvanını alacaksınız, fakat ünvan her şey değildir, bu yüzden ve de deneyiminiz olmadığı için iş bulamayacaksınız. Deneyim de ekstra parayla satılıyordur, bir araştırın...

Bir kez olsun deneme yapın. Psikoloji bölümünden değil de farklı bir bölümden mezun olduğunuzu, fakat gördüğünüz hemen hemen tüm falanca sertifikalarını/eğitimlerini aldığınızı söyleyin. Yeter ki CV'niz kabarık olsun. Sağdan soldan da birkaç tanıdık sokun araya, sizi övsünler biraz. Veeee tebrikler ! İşe alındınız !

...ve Müjde ! (!) Psikoloji bölümünü boşuna okudunuz !

Not 1: Aldığınız maaş o sertifikalara/kurslara döktüğünüz paraları karşılayacak nitelikte olmayacaktır. Kendinizi boşuna kandırmayınız.

Not 2: Özel bir üniversiteden lisans ve başka bir özel üniversiteden yüksek lisans eğitimleri almış bir Klinik Psikolog adayı olarak, sistemin beni yutmaya çalıştığını fark ediyorum. Fakat direniyorum...

Emeğiyle bir yerlere gelmeye çalışan, etik ilke ve kurallardan vazgeçmeyen, sertifikalarla değil bilimsellikle tedavi uygulayan/uygulamak isteyen meslektaşlarıma saygılarımla.

Bu konu bitmez...

 
Toplam blog
: 6
: 6072
Kayıt tarihi
: 25.07.13
 
 

Klinik Psikolog / Sarıyer Merkez İSTANBUL  ..