Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '19

 
Kategori
Ruh Sağlığı
Okunma Sayısı
27
 

Psikoterapi ile Zayıflama

Sürekli diyet yapıp mücadele eden, ama diyeti bıraktığında tekrar kilo alan kişilere, bir psikoterapi yöntemi olan Bilişsel Davranışçı Terapi ile zayıflamayı öneriyoruz!
 
Yediğimiz yiyecekler psikolojimizin birer yansımasıdır. Bizler çoğu zaman bu durumun farkında olmayız. Sürekli yemediğimiz halde kilo aldığımızdan yakınırız. Kilo vermek için bir sürü yola başvururuz, yine de kilo veremeyiz. 
 
Diyette en önemli durum motivasyon yüksekliğidir. Motivasyon düşüklüğü olduğunda diyet bozulabilir ya da stresten kaynaklı kilo verimi durabilir. Bu gibi sebeplerden de anlaşıldığı gibi diyet yaparken psikolojik destek almamız fiziksel ve ruhsal olarak daha sağlıklı ilerlememizi sağlayacaktır. Biz sürekli diyet yapıp mücadele eden, ama diyeti bıraktığında tekrar kilo alan kişilere, bir psikoterapi yöntemi olan Bilişsel Davranışçı Terapi ile zayıflamayı öneriyoruz. 
 
Tüm dünyada etkinliği kanıtlanmış olan ve yaygın olarak kullanılan Bilişsel Davranışçı Terapi, obez olan, kilo vermeyi başaramayan ama kilo vermek isteyen kişiler de tercih ediyoruz. Aslında kilo vermenin tek şartı günlük alınan kalori miktarını kısıtlamak, harcanan kalori miktarını ise arttırmaktır. Üstelik bu, tamamen kişinin kontrolünde olan bir durumdur; kimse bize zorla bir şeyler yediremez. Bu basit gerçeğe rağmen kilo vermek veya verdiği kiloyu korumak neden kişiye bu kadar zor gelir? Obez kişilerin kişisel yaşam öykülerine baktığımız zaman, tekrarlayan bir biçimde başarısız kilo verme girişimleri olduğunu, kilo vermeyi başarabilseler bile kısa sürede verdikleri kiloyu hatta daha fazlasını geri aldıklarını görürüz. 
 
Bunun temel nedeni, Hem diyetisyene gitmeden bilinçsiz bir şekilde diyet yapmaları hem de kişinin kilo almasına veya kilo vermesine neden olan bu düşünce ve davranış kalıplarını tekrarlayan bir şekilde sürdürmesidir. BDT ile temel amaç, kişinin kilo almasına veya kilo verememesine neden olan bu düşünce ve davranış kalıplarını fark etmesini sağlamak ve bunları nasıl değiştireceğine dair teknikler öğretmektir. Buna bir nevi kilo ve yemeye yönelik hayat tarzını değiştirme ve zayıf insanlar gibi düşünme ve davranmaya başlama da denilebilir.
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 48
Toplam yorum
: 11
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 2237
Kayıt tarihi
: 06.08.12
 
 

Psikoterapist / Hipnoterapist - Yüz ve Vücut Dili Analisti - Yazar - Gezgin ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster