Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
3043
 

Psişik korunma ve rahatlama teknikleri

Psişik korunma ve rahatlama teknikleri
 

Güzel Bir Anıya Dönmek

Bunun oluşabilmesi için gevşemiş durumda bulunmalısınız. Size mutluluk
vermiş olaylardan birini hatırlamak için birkaç saniye düşünün. O anın bütün
ayrıntılarını hatırlayın. O duyguları, yeniden bedeninizde tecrübe etmeye
başladığınızı yavaşça görün. Gevşeyin, bilgelik dolu sıcak gülümsemenizi
takının ve bırakın tecrübenin sıcaklığı her yanınızı sarsın. Tam bir
sakinlik içinde, o yüce güzellik anlarını hatırlayın.

Sallanmak

Kendi kendinizi iyice sallamanız, üzerinize yapışmış kötü enerjileri serbest
bırakır. Sallanın, gerinin, atlayın, sıçrayın, etrafta dolaşın. Fiziğinizi
bütün olarak hareket ettiren ve oynatan bir şeyler yapın. Kendinizi kısa bir
süre sonra iyi hissettiğinizi fark edeceksiniz.

İlginç Sesler Çıkarmak

Rahatlatıcı bazı ilginç sesler çıkarmak etkili bir yöntemdir. Bağırmak,
soluyarak konuşmak ve inlemek eskiden beri uygulanan gerilim atma
yöntemleridir.

Suyun arındırıcı gücünden yararlanmak

Suyun, negatif enerjilerinden kurtulmak da üstünlüğü tartışılmaz. Su,
bedenimize yapışmış psişik tortuları temizleyen, yıkayan ve süzen, enerjiyi
hakeret ettiren bir akışkandır. Sıkıntılı bir toplantıdan izin isteyerek
birkaç dakika ayrılıp, ellerinizi yıkamanız sıkıntıyı üzerinizden atmanıza
çok yardımcı olacaktır. Tartışma ve kavgaların ardından duş almak, banyo
yapmakta çok etkili bir yöntemdir.

Havanın gücünden yararlanmak

Günün olumsuz enerjilerinden kurtulmak için havanın gücünden de
yararlanabilirsiniz. İşten döndüğünüzde ilk işiniz üzerinizdeki giysileri
çıkartıp ya çamaşır makinasına atmak ya da silkelemek olsun. Sonra, İyice
gerinin, sallanın, banyo yapın ya da temiz havaya çıkın. Tütsü yakıp,
dumanını vücudunuzda gezdirmenizde etkili olacaktır. İş saatleri sırasında
çok bunaldığınızda elinizdeki işi bırakıp çok kısa bir sürede olsa açık
havaya çıkmanız size çok iyi gelecektir. Yeniden işinizin başına
döndüğünüzde size sıkıntı veren durumlarla daha iyi baş ettiğinizi
hissedeceksiniz.

Dualar

Dualar, insanları rahatlatıcı özellik taşırlar. İnsanlara, inanarak
okunduklarında büyük oranda pozitif enerji akışı sağlarlar. Kendinizi kötü
hissettiğinizde dua sizi olumlu enerjilerle dolduracak önemli bir yöntemdir.

Sözün gücünü hissetmek

İnsan psikolojisinde, telkin çok önemli rol oynar. . Sizi olumlu
sözleriyle avutan bir dostta bu konuda aynı yararı sağlayacaktır. Size
önerimiz, sürekli olarak olumsuzluklardan ve aksiliklerden söz eden
insanlardan mümkün olduğunca uzak kalmaya çalışmanızdır. Unutmayın enerjiler bulaşıcıdır.

Sevginin gücünü hissetmek

En sıkıntılı anlarınızda "en sevdiklerinizi" aklınıza getirin. Hatta bir
kağıt alarak yazın. Her yazdığınızın üzerinde bir süre sevgiyle düşünün.
"Eşim, çocuğum, kedim, tanrım, Dünya vBulletin..."

Düşmanları bile sevgiyle düşünmek

Biliyoruz bu çok zor. Ama , en nefret ettiğiniz insanı, sadece bir dakikada
olsa sevgiyle düşünebilmeniz, emin olun ki sizi çok rahatlatacaktır. Hatta
ona, sevginizi gönderdiğinizi bile imgeleyebilirsiniz. Unutmayın ki hayatta
ne ekerseniz onu biçersiniz. Düşmanınıza bile sevgi duymayı başarırsanız,
alacağınız daima sevgi ve Tanrısal ödüller olacaktır.

Meditasyon yapmak

Meditasyon çok etkili bir rahatlama yöntemidir. Çok sevdiğiniz bir müziği
dinlemek, çocuğunuzu sevmek, bulutları seyretmek, sevdiğiniz bir kitap
okumak, kısacası; size sevgi dolu ruhsal bir tatmin yaşatan her şey bir
meditasyondur. Ama illaki kendi içinize yönelerek meditasyon yapmak istiyor
fakat yoğunlaşamıyorsanız şu yöntemleri deneyebilirsiniz;
*Rahatlatıcı ve sevdiğiniz bir müzik odayı doldursun.
*Tütsü yakın.
*Eğer isterseniz, alnınızın, iki kaşın arasındaki bölümüne nane yağı da
sürebilirsiniz.
*Yüksek benliğinizi çağırın. Bunun için ona sadece "Yüksek Benliğim yanıma
gelir misin?" demeniz yeterlidir. Yüksek benliğinizin geldiğini ve sizi
koruyucu bir ışıkla kuşattığını imgeleyin. Bu ışığın tüm vücudunuzu
sardığını düşlerinizde canlandırın. Eğer isterseniz, inancınıza göre size
koruduğuna inandığınız duaları da okuyabilirsiniz.
*Kendinize, üzerinde rahatça oturabilecek büyüklükte bir yer örtüsü
hazırlayın. Ve meditasyonlarınızı daima, bu örtünün üzerinde yapmaya özen
gösterin.
*Kendinizi en rahat hissettiğiniz biçimde oturun veya uzanın.
*Vücudunuzdaki kasların gevşediklerini hissedin. Bu gevşemeyi ayaklardan
veya başın en tepe noktasından başlayarak yapabilirsiniz. Hangi yönden
başlarsanız başlayın başladığınız yönün sırasını takip edin. Örneğin baştan
başladıysanız, alnın, yanakların, boynun, omuzların... gevşediklerini
imgeleyin.
Aşağıdaki şekilde, bir alıştırma yapmanız da yoğunlaşabilmenizde yardımcı
olacaktır;
Gözlerinizi kapayıp gevşeyin. Derin soluk alın. Bedeninizdeki tüm gerilimin,
Yerküre'ye akmasına izin verin. Bir kaç dakika boyunca hiç direnç
göstermeden enerjilerin size tamamen nüfuz etmelerine izin verin. Sonra şu
onaylamaları birkaç kez sessizce tekrarlayın;
BEN IŞIĞIM,
BEN SEVGİYİM
BEN YOLUM, GERÇEĞİM VE HAYATIM
BEN AÇIK KAPIYIM
BEN BEN'İM

Yaşadığınız mekandaki" negatif enerjileri temizleme yöntemleri

Hazırlık;
Kendinizi sakin bir şekilde yoğunlaştırın. Odaya gidin ve sessizce oturun.
Kendinizi gevşetin, topraklayın ve nefesinizi rahat bir ritme getirin.
Sonra, sakinleşince o yeri hissedin. Sanki canlı ve şuurluymuş gibi o yeri
selamlayın.
Gözlerinizi açın ve yavaşça etrafınıza bakın. Tabanın, duvarların ve tavanın
durumuna dikkat edin. Herşeyi algılayın.
Eğer bir evi temizliyorsanız ve zamanınız da varsa, her odada sessizce
oturun ve aynı işlemi uygulayın. Şayet vaktiniz yoksa, bir tek odada oturun
sonra yavaş yavaş bütün evi dolaşın. Her köşeye ve deliğe bakın. Her dolabı
ve kapıyı açın. Tavan arasına ve merdivenlerin altına bakın. Bunları
yaparak, sizin ya da bir başkasının çalıştığı veya oturduğu yere tamamen
farkındalığınızı taşıyorsunuz. Bu, yarım saatlik bir yatırımdır, fakat çok
rahatlatıcı ve destekleyici yararlar getirir.

Titreşimleri kullanmak

Titreşimi dikkatli şekilde oluşturmak, fiziksel temizliğe yardımcı olabilir.
Ayakları yere vurmak iyidir; yere ve duvarlara vurmak da öyle. Perdelerin,
yatakların, yastıkların ve minderlerin tozlarının sopayla iyice alınmasına
ihtiyaçları vardır. Özellikle koltuk grupları titreşimleri tutarlar. Eğer
mümkünse, bütün pencereleri açın, sandalyeleri sallayın ve koltukları
silkeleyin.

Tuzun arındırıcı etkisi

Tuzun, odadaki sıkıntılı ve "ağır" titreşimleri içine çekmede şaşırtıcı
özelliği bulunmaktadır. Odadaki negatif atmosferi içine çekmesi için düzenli
olarak odaya birkaç günde bir, bir kase tuz koyun. Evinizde veya
bulunduğunuz ortamda tartışma gerçekleşmişse ve zorlu konuklarla
uğraşmışsanız tuzu mekanın içinde gezdirmeniz de işe yarar. Tuzun bu tür
durumlardaki yararlarını şaşırtıcı biçimde hissedebilirsiniz.

Kokuların arındırıcı ve rahatlatıcı etkisi

Bazı kokuların negatif enerjiyi temizlemekte mükemmel bir etkileri vardır.
Nane, lavanta, çam bu kokuların başında gelir. Doğuda en fazla kullanılan
sandal otudur. Tütsü yakmak da çok yararlı sonuçlar yaratır.

Mekandaki atmosferi dengeleme

Sizin için dört elementten birini simgeleyen bir eşya alın ve mekanın dört
köşesine onu koyun. Eğer "L" şeklinde bir yerse cisimleri dört köşeye
bırakın ve dikdörtgen simetrisine aldırmayın.
Toprak için küçük bir kap tuz, taş, kristal veya toprak da
kullanabilirsiniz. Su için, bir bardak su , hava için de, havayı temsilen
yükselen dumanıyla yanmakta olan tütsü veya bir tüy ya da yelpaze
kullanabilirsiniz.
Ateş için mum veya gaz lambası en uygun olanlardır. Çıplak alev kullanmanın
mümkün olmadığı yerlerde bir parça kırmızı saten kumaş da kullanılabilir.
En iyisi bu cisimlerin en az birkaç saat hatta birkaç gün o mekanda
bırakılmasıdır. O dört eşyayı topladıktan sonra, tuzu ve suyu lavaboya döker
ya da bahçeye serpebilirsiniz.

Yaratıcı imgeleme teknikleri

Yaşamınızı düşüncelerinizin yönettiğini kabul edin. İyi düşünürseniz
iyilikle, kötü düşünürseniz kötülükle yüzleşirsiniz. Yaratıcı imgelemede
esas olan, her kesin ortak iyiliği için bir şeyleri istemektir. Yaşamınızda
olmasını istediğiniz, sizi rahatlatacağını düşündüğünüz bir şeyi
gerçekleştirmek için;
a: Hedefinizi belirleyin. Ne istediğinize kesin olarak karar verin.
b: Net bir fikir ve görüntü yaratın. Gerçekleşmesini istediğiniz şeyi yada
durumu olmasını istediğiniz biçimiyle hayalinizde canlandırın. Hatta
hayalinizde bu durumun seviçlerini, heyecanlarını, güzelliklerini yaşayın.
c: Sık sık olmasını istediğiniz şeyin üzerine odaklanın. Bu durumu sıklıkla
zihninizde canlandırın. Arzuladığınız şeyin üzerine, gün içinde tam ve net,
ama hafif ve yumuşak biçimde hırslardan arınmış olarak odaklanın.
Odaklanmalar sırasında tamamiyle olumlu enerjilerle dolu olduğunuzdan emin
olun.
d: İsteğinize, pozitif enerji yükleyin. Hedefinize odaklandığınızda, onunla
ilgili yüreklendirici olumlu şeyler düşünün.
e: Bu tür bir çalışma yaptığınızda şu cümleleri söylemeyi ihmal etmeyin; "
Bu ya da daha iyi bir şey, şimdi benim için ve ilgili herkesin en yüksek
iyiliği adına, tümüyle doyum verici ve uyumlu yollarla gerçekleşiyor"
f: Olmasını istediğiniz şey gerçekleşene veya siz onun gerçekleşmesi
konusundaki isteğinizi yitirene kadar bu yöntemleri uygulamayı sürdürün. Hiç
bir zaman başarısız olduğunuzu aklınıza getirmeyin. Unutmayın, denemekten
vazgeçmek dışında başarısızlık yoktur.

IŞIK VE SEVGIYLE...

Bu yazım 1999 yılında Mynet/Metafizik sayfasında da yayınlanmıştır.

Tülay EKER bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 67
Toplam yorum
: 19
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 677
Kayıt tarihi
: 18.07.09
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo- Televizyon Bölümü'nü bitirdi. 1987 yılından bu yan..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster