Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

PTT soyuldu, memur ödedi…

PTT soyuldu, memur ödedi…
 

Sadece son 22 gün içersinde 8 PTT şubesi soyuldu. Son dönemde PTT soygunları olağan hale geldi.

Elhamdülillah ve de hamdolsun ekonomik kriz teğet geçti ama üç beş kuruş için PTT şubeleri soyulmaya devam ediyor.

Cebinde parası kalmayan işsiz eline bir bıçak alıp soluğu PTT şubesinde alıyor. Hemde çekmeceden, yakalandığında başına gelebilecekleri düşündüğünde hiçde cazip bir para çıkmayacağını bilmesine rağmen.

PTT lerde genellikle tek memur çalışıyor. Güvenlik yok. Kamera sistemi yok. Yani her şeyleri allaha kalmış zavallı memurların. Türkiyeye çağ atlattığını iddia edenler acaba PTT leri Türkiyeden saymıyorlarmı? Yoksa onları da bir yandaşa ihale etmenin zeminini hazırlamak için mi bu ilgisizlik. Eğer böyle bir niyet varsa verin kardeşim. Gerekirse bir gün geri alınır. Peki o zavallı memurların yaşadığı travma ne olacak? Onu nasıl ortadan kaldıracağız? Belki sizin için orada çalışanlar önemli olmayabilir. Ama onlar birer insan ve bizim için çok değerli ve önemli. Kimse çıkıpta susuz evlere çamaşır makinesi yardımı yapacak kadar yurttaşı düşünen bir devletin, PTT şubelerini korumaktan, daha güvenli bir hale getirmekten aciz olduğunu söylemesin, inanmam. Bu yüzdende bilmediğimiz başka şeylerin döndüğünü düşünürüm.

Şimdi anlatacağım olayında yorumunu siz okurlara bırakıyorum.

Mizah değil, İstanbul'da bir ay önce soyulan PTT şubesinin tek kişilik elemanı, soygundan sonra bir önlem alınıp alınmadığını araştıran muhabire aynen şunları anlatıyor:

"Bir ay önce silahlı soyguncu tarafından şubemiz soyuldu. Ben tek başımaydım. Soyguncu gelip, kasadaki paraları istedi. Panikle ayağa kalktım ve istediğini yaptım. Kasada bulunan 800 TL'yi kendisine verdim. Kaçıp gitti. Aradan bir ay geçti ancak hala şubemizde ne güvenlik görevlisi ne de güvenlik kamerası yok. Üstelik kasadan giden parayı da benden kestiler!"

Muhabir, soygun yaşayan şubenin soyulan elemanının bu sözleri karşısında şoke oluyor, "Anlamadım, nasıl yani bu parayı sizden mi tahsil ettiler?" diyor. Soygun şokunu aradan bir ay geçmesine rağmen hala üzerinden atamamış personel, "Evet" diyor normal bir tonla ve sözlerini sürdürüyor:

İNANILMAZ ÖNLEM

"Soygun sırasında ayağa kalkmışım. O yüzden benden tahsil ettiler. 800 TL'yi iki taksit halinde maaşımdan kestiler. Birinci kısım 500 TL hemen soygundan sonra kesildi. Bu ay da 300 TL kesilecek. Olur mu böyle şey. Ben panikte ne yaptığımı bilemedim. Korktum... Ama şimdi kendi çapımda önlem aldım. Kasada toplanan paranın miktarı yükseldikçe ayakkabımın içinde saklıyorum. Yeniden soyulursak, hiç olmazsa kasada az miktarda para bulunsun. Paralar da çoğalınca ayağım ayakkabının içinde sıkışıp şişiyor!" (Hürriyet 28/Şubat)

Haber, memurun söyledikleri. Durum böyle ise neden çağdaş önlemlerin alınmadığı sorusu da cevaplanmış oluyor. Çok akıllıca değilmi?

Esen kalın. 28/02/2009

Diğer yazılarım için: http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=946713

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..