Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '08

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Pul biriktiriyorum !

Pul biriktiriyorum !
 

Eski hikayeleri simgeleyen pullar


Yillar once idi . Yasadigimiz sehirde postanede calisanlar icin Turkiye ile ilgili konusma yapmistim . Konusma sonunda bana bir kac tane hediye hazirlamislardi. Biri o yila ait ozel pullarin ve onlarin hikayelerinin anlatildigi kitapti . Ozel hazirlanmis bolumlerde pullar sayfalar arasinda yerlestirilmisti . Oyle hosuma gitmisti ki pul biriktirmeye basladim .

Her ne kadar E mail vs ile mektup yazma aliskanligini yitirmekte isek te pullar hala satisa sunuluyor . Mevsime . yoreye ozgu pullar oldugu gibi icinde bulunulan doneme ozgu pullar da var .

Pullar sayesinde japonya hakkinda bir cok bilgi edindim . Sanat hayati, edebiyata emegi gecenler, olimpiyatlar vs .

Bu ay iki ozel set vardi . Biri "Japonya ya hos geldiniz ! " digeri ise eskiden beri soylenegelen cocuk hikayelerinin pullarla tanitilmasi . Tabi resimlerle .

En ustte gorulen HANASAKAJISAN agaclara cicek actiran bir amcanin hikayesi ,

Bir digeri KAGUYA HIME Bambu agacinin icinden cikan bir cocugun buyuyup genc kiz olmasini anlatan bir hikaye ,

Ortadaki KASAKOJIZOU kar yagdigi icin kendi yaptigi basligi buda heykellerine usumesin diye takan ve onlarin iyiligini goren yasli bir ciftin hikayesi ,

Alttan ikincisi MOMOTARO . Seftalinin icinden cikan , cocugu olmayan bir ailenin buyuttugu cesur Momotaro insanlara kotuluk eden seytanin hakkindan gelir .

TSURU NO ONGAESHI yarali leylegi kurtarirlar ve o leylek insana donusur ve insanalara yardim etmeye gider .

Daha buna benzer o kadar cok cocuk hikayesi var ki umarim bir gun onlarin da pulunu cikartirlar . biz buyuklere anlamsiz hatta gulunc gelebilir . Hele bir de baska bir kulturun hikayesi ise isin icinden cikamaz hale geliriz . ama ben alistim . Cunku cocuklarimla birlikte bu tur kitaplari okuyarak Japoncami gelistirmeye calistim . Basit bir dille yazildiklari icin anlamak ve okumak kolay .

Pullarima gelince gozum gibi koruyorum onlari . Oyle narinlar ki ... Bos vaktim oldugunda eski resimlere bakar gibi onlara bakiyorum . Japonya' yi pullari ile de tanimaya calisiyorum .

Cocuklugumda kagit pecete vs biriktirirdim . O zamandan kalan bir aliskanlik iste ...Biraz masrafli olsa da zevkli . gelecek ay satisa cikarilcak seti dort gozle bekliyorum .

Sevgi ve saygilarimla
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..