Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Pulmoner Emboli de nedir? Nasıl gelip de beni buldu bu meret?

Pulmoner Emboli de nedir? Nasıl gelip de beni buldu bu meret?
 

Hikayemin öncesini henüz bilmeyenler için, çok kısaca özetlemem gerekirse; alelacele olduğum bir bel fıtığı ameliyatından, 2 hafta kadar sonra, üst vücuduma bıçak saplanır gibi sancılar girmesiyle, acil servise gidip, "hiç bir şeyiniz yok" diye, geri gönderilmeye çalışılırken, kendi ısrarlarım sonucu, Göğüs Doktorunun da muayene etmesiyle ortaya çıktmıştı "Pulmoner Emboli" maceram...
 

  


Bu aşamaya kadar gelişen olayları, adım adım size en eğlenceli ve akıcı bir dille kaleme almaya çalışmıştım ki, mazallah olur da sizin ya da bir yakınınızın başına benzer bir hal gelirse, siz de konuya aşina olun ki, bilinçli davranın, peşini bırakmayın diye...

O kadar "Pulmoner Emboli- Pulmoner Emboli" deyip, duruyoruz da aslında tam olarak nedir bir bakalım isterseniz:)

PULMONER EMBOLİ NEDİR?

Seyyar gezen bir ya da bir kaç kan pıhtısı düşünün... Esas oluştuğu yerden kopmuş ve damarlarınızda dolanıyor. Böyle böyle gezinirken, sonunda bir kan damarı bulup, orayı tıkıyor ve artık o noktadan ilerisi, beslenemez hale geliyor. İşte buna "Emboli" deniliyor. Pıhtının attığı bölgeye göre de (yani tıkadığı bölgeye göre) isim alıyorlar. Bu durumda "pıhtı "denilen illet, eğer Akciğer Atardamarı veya onun dallarında bir tıkanma yaparsa bu çeşidinin ismi "Pulmoner Emboli" yani "Akciğer Embolisi" oluyor.

  

 


PULMONER EMBOLİ GENELDE NEDEN OLUR?

Bu emboli türü için kopuk gelen o pıhtının, en çok bacak ve baldır toplardamarlarından attığı kabul ediliyor. (Buna tıpta "Derin Ven Trombozu" deniliyor)

Pıhtı oradan kopup, dolaşıma katılıyor, kalbin içinde taşınarak, gelip akciğerdeki kan damarlarını bir anda tıkıyor. Bu sayede akciğerin, pıhtı tarafından tıkandığı noktadan sonraki bölgede kalan bölüm, artık beslenemez hale geliyor. (Yukarıdaki görselde sağ altta, koyu renkle gösterilen bölüm gibi)

Komik bir benzetme olacak ama, hayalinizde canlandırabilmeniz için şöyle desem? Mutfaktaki lavabo boruları gibi düşünün hani, yemek artıkları gelir bir noktayı tıkarsa ne olur? Musluktan akan su, artık borulardan kolayca akıp gidemez ve lavabonuzu eskisi gibi kullanabilmeniz için o borudaki tıkanmış yeri derhal müdahale edip, açmanız gerekir.
 

 


Toraks BT çekildiğinde de pıhtıdan sonraki o kısımlar siyah çıkıyor zaten görüyorsunuz hemen. Oysa bu test yapılıp, bunlara bakılmasa, siz sadece nefes aldığınız zaman vücudunuzun üst kısmında, devamlı yer değiştiren ve bıçak saplanmış gibi sancı yapan ama sebebini anlayamadığınız bazı tuhaflıklar hissediyorsunuz belki de...Doktora bahsedince de, eğer çok üstünde durmazsa, kas gevşetici, ağrı kesici filan öneriyor en fazla... O hele daha da zararlıymış bu durumda, hiç sormayın!

Mazallah üstüne düşmeseniz, kolay kolay teşhis konulabilen bir rahatsızlık değil maalesef. Benim hikayemi de bu yüzden anlattım. Yoksa acildeki doktorlara kalsa, "turp gibiydim" biliyorsunuz.
 

  

İşte bunun gibi:)


Gel gör ki, bol fıstıklı helvamın yenmesine bir şey kalmamış aslında o anlarda:)) Şu günlerimizi göremeden gidiyormuşuz meğer attaya :)
 

  


Neyse ben bunları yaşadım ve başkalarının başına aynı şeyler gelmesin diye paylaşıyorum işte. Sizin canınız sağ olsun da...

Sağlıklı güzel günler dilerim:)

...ve son olarak, işte takip etmek için sabırsızlandığınız diğer Sosyal Medya Hesaplarım:)

 www.budagelirbudagecer.com
 www.twitter.com/HepsiGelirGecer
 www.facebook.com/budagelirbudagecercom
 www.instagram.com/budagelirbudagecer

 
Toplam blog
: 12
: 1454
Kayıt tarihi
: 15.08.14
 
 

"Ne ağlarsın, benim zülfü siyahım? Bu da gelir, bu da geçer, ağlama!" der Aşık Daimi... İşte ben ..