Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ra ile dans

Ra ile dans
 

Bugün,benim için kötü günlerden biri...Kendimi yorgun ve de yaşlanmış hissediyorum.

Sabahtan beri biraz yat, biraz kalk oyunu oynuyorum sanki...Neyse ki şimdi iyi sayılırım. Ağrılar biraz olsun terketti bedenimi, bu kadarına da razıyım zaten. 3 sene önce Ra tanısı kondu (Romatoid artrit) diğer adı iltihaplı romatizma...

Bu hastalık genelde küçük eklemleri tutuyor el- ayak parmakları ,bilekler ,dirsek omuz boyun gibi..Maşallah ben de de hepsi mevcutmuş. Bir de özelliği var ki sormayın,ağrı bir yerden başlayınca arkasından hepsi iştirak ediyor.Mübarek çok sesli koro gibi...

Bir saat önce ah ahhh deyip dururken şimdi dalga geçiyorum ne güzel.)))Eeee napalım bu koro, ömür boyu kontrat yapmış vücudumla ve fes etmek de mümkün olmayınca beraber yaşamayı öğrenmekten başka çare kalmıyor bana.

Gördüğünüz gibi kendimi iyi hissetmeye başlayınca hemen bir kaç satır yazıp, hem dertleşeyim hem de biraz bilgi vereyim istedim.

Bu hastalık genelde kadınlarda görülüyor üstelik oldukça sık. Bir kaç sene evveline kadar tedavisi pek bilinmiyormuş ama şimdi özellikle üniversite hastanelerinin romatoloji bölümlerinde tedavi edilebiliyor. Tedavi dedimse eğer erken gitmişseniz ilerlemesi engelleniyor. Ama geç kaldıysanız çok zor...

Bu hastalık: genelde eklemlerdeki kıkırdakları tutuyormuş ve seyrek de olsa bazı organlarda da görülmekte. Bağışıklık sistemindeki bir bozulmadan dolayı vücut, buradaki sağlıklı hücereleri yok etmeye başlıyor ve tedavi edilmezse maalesef sakatlıklar oluşuyor... Kullanılan ilaçlar oldukça kuvvetli ve maalesef yan tesirleri de oldukça fazla. Bu yüzden her ay kontroller yapılıyor...

Birazda belirtilerinden bahsedeyim. En önemli belirtisi eklemlerde ve belde sabah tutukluğu. En az yarım saate varan hareket zorluğu veya sertleşme hissi. Bazan ellerde ve ayaklarda bir çıkıp bir batan ağrılı küçük şişlikler...
40 yaş üstü bütün bayanların böyle bir şikayet oluştuğunda vakit kaybetmeden bir romatoloğa görünmesini tavsiye ediyorum. Yalnız büyük bir problem var o da, romatoloji uzmanlarının çok az olması. Ancak üniversite hastanelerinde tanı konup tedavi uygulanabiliyor.

Sağlığınız yerinde olmadı mı hiçbir şeyin önemi kalmıyor birden. Onun için gereksiz bir sürü incir çekirdeğini bile doldurmayan şeyleri kafanızı takıp üzülmeyin.
Sağlıklı günler...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..