Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '20

 
Kategori
Eğitim
 

Radyo Kültürü

Radyo Kültürü. Eskiden biz kitaplarımızı kasetlere okutur dinlerdik. Kabartma kitaplar çok sınırlıydı. Şimdi bilgisayar teknolojileriyle e-kitaplar ve sesli kitaplar epey arttı. Ben orta ve liseyi kaynaştırma eğitiminde tamamladım. Çok fazla kaynağımız yoktu. Ama şöyle bir imkân vardı. O zaman radyo birde ve TRT dörtte açık öğretim ilkokulu lisesi dersleri vardı TV ’dede fakülte dersleri bile yayınlanırdı. Bende onları fırsat buldukça dinlerdim. Hatta bazılarını külüstür Teypte kaydeder ve sonralarıda dinlerdim. Bazı radyo Programlarını ‘da kaydeder dinlerdim. O zamanki kütüphanelere ısrarla üniversiteye hazırlık kitapları ve ders kitaplarını okutmak isterdik. Ama sürekli güncelleniyor gerekçesiyle bol bol roman hikâye okurlardı. Neyse onlardan da faydalandık. En çok kitap okuduğum dönem altı noktanın kaset kütüphanesi dönemi desem yanlış olmaz gönüllü okuyucularımızda oldu ama azdı. Lisede Hüseyin Tuğrul ve Erdoğan Güner abi bana epey ders ve üniversiteye hazırlık kaseti vermişlerdi. İl halk kütüphanesinden kasete okunmuş kitaplar alırdım. Bu günlerde virüs nedeniyle eski günlerimi yâd ettim çünkü dersler TRT’den yayınlanacakmış bende o çileli günlerimi tekrar hatırlattım. Açık öğretimde e-kitaplar ve sesli kitaplar var. Acaba diyorum yine radyolardan ve TV’lerden sesli dersler yayınlanmaya devam etse şu TRT eski ders arşivini ve bir roman bir hikâye radyo tiyatroları ve arkası yarın arşivini bizim kütüphanelerimizle paylaşsa da o güzel programları dinlesek küçüklüğümde okul radyosu ve benzeri eğitici programlar vardı hele dilimiz Türkçemiz diye bir program vardı ki benim çok hoşuma giderdi. İşte bu kültürümü radyo ağırlıklı ve TRT TV’lerine borçluyum. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..