Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '14

     
    Kategori
    Basın Yayın / Medya
     

    Radyoculuğun ücretle ilşkisi

    Radyoculuğun ücretle ilşkisi
     

    Merhaba sevgili okurlarım !...

    Bu yazımda yine Radyo Programcılığı sektörünü ele alarak sektördeki sorunlardan bahsetmeye devam edeceğim. Bu yazımda özellikle yerel radyolarda programcıya tatmin edilmeyen bir ücretin verilmesi sonucunda Radyo Programcılığı sektörünün önemini gittikçe yitirdiğini ele alacağım.

    İlk yayınımı daha dün gibi hatırlıyorum. Yaptığım ilk anonsu çaldığım ilk şarkı hala aklımda… Radyo Programcılığı sektörüne Kırıkkale’ de yayın yapan Radyo Güneş' te başladım. Bu sektörü çok sevdim ve zamanla Nevşehir’ de yer alan Keyf FM’ de de yayın yapmaya başladım. Ancak çevremden gelen sorular bana genellikle şu yönde oldu : “İki radyoda çalışıyorsun da ne kadar ücret alıyorsun?” Bende tatmin edici bir ücret almıyorum diye soruyu yanıtladıktan sonra ise yorum şu yönde oluyor : “Sıfıra sıfır elde var sıfır… Boş işlerle uğraşıyorsun, boş ver radyoculuğu…” Toplumumuzun görüşleri maalesef bu yönde !... Oysaki sektöre başlangıçta kişi gönlünü verirse devamı geliyor, günümüzde genellikle Radyo Programcıları ilk olarak yerel radyolarda çalışmaya başlıyor. Zamanla bu işi yapacaklarına inandıkları zaman ise ulusal radyolara geçmeye başlıyorlar. Yani demek istediğim radyocular başlangıçta bu işte bir ücret arayışına girerse sektörden soğur ve bu işi yapmak istemez para yok pul yok diye…

    Kendimizi geliştirirsek başlangıçta hobi olarak yaptığımız iş zamanla meslek haline gelmiş olur. Başlangıçta yetersiz miktarda alacağınız ücreti ilerde başarınızla fazlasıyla alabilirsiniz. Unutmayalım ki genç yerel radyocular olarak bu çabamız ilerde mükafatlandırılacaktır !... 

     
    Toplam blog
    : 1
    : 34
    Kayıt tarihi
    : 23.02.14
     
     

    Radyo Nevşehir Üniversitesi Music Director / Radio Programmer ..