Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '17

 
Kategori
Ramazan
Okunma Sayısı
168
 

Rahat bir oruç geçirmek için 10 sağlıklı yöntem:

Rahat bir oruç geçirmek için 10 sağlıklı yöntem:
 

Ramazan başlıyor…Rahat bir oruç geçirmek için 10 sağlıklı yöntem:


İftardan imsak vaktine kadar aralıklarla bol su için.

İftarda yemek için acele etmeyin. Su ve çorbanızı içtikten sonra, 10 dakika ara verip ana yemeğe geçmeniz sindirim sorunlarını önlemede etkili olacaktır.

Hazımsızlık, şişkinlik gibi sıkıntılar yaşamamak için iftarda fazla yağlı, bol baharatlı yemeklerden kaçının.

Eğer tatlı yiyecekseniz fazla kalori alımını önlemek için sütlü tatlıları tercih edin.

Yemek sonrası namaza gitmiyorsanız 30-45 dk yürüyüş yaparak sindirime yardımcı olun.

Bu dönemde özellikle pulbiber, pastırma, turşu gibi susatacak besinlerden uzak durun.

Koyu çay kahve idrara çıkarıp sizi susatacağından, açık çay, yumuşak kahve tercih edin ve yemekten 30-45 dk sonra için.

Yemek yiyebileceğimiz süre azaldığından sebze meyve tüketimi azalıyor,  yemeklerde salata tüketmeye sonrasında meyve ile ara öğün yapmaya özen gösterin.

Sahurda hafif ama doyucucu olacak şekilde, haşlanmış yumurta, peynir, söğüş sebze ve tam tahıllı ekmek tüketin.

İştahı kesmemek ve zararını arttırmamak için iftarı sigara ile açmayın.

 

Canmehmet, Kemal Alkan bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 164
Kayıt tarihi
: 21.11.16
 
 

Branşı: Diyetisyen   Bölüm: Trakya Üniversitesi / Beslenme ve Diyetetik ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster