Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

16 Aralık '07

 
Kategori
Anılar
 

Rahat uyu

Kurban bayramı geliyor, ne kaldı ki şurada 4 gün var bayrama, bayram dedimde vallahi aklıma rahmetli babaannem geldi, Size babaannemi anlatmak istiyorum biraz, babaannem eski takvime göre 1300 lülerin osmanlı kadını, çocuklarını ve torunlarını son derece seven onlara gerekenden fazla ilgi gösteren onlara bildiklerinden çok şey anlatan ve öğreten, sempatik espirili, neşeli, güldürmeyi çok seven fevkalade hoş bir hanım efendiydi, Allah rahmet eylesin.

Babaannemin bir kötü huyu vardı eğer kötü huy denirse, gelinlerinden hiç hoşlanmazdı, onları hiç sevmezdi, her zaman onları komşularına şikayet ederdi, s ebebini kimse bilmezdi gelinlerini neden sevmediğini ama ben sonraları anladım onun neden annemi ve yengemi sevmediğini, çünkü o çocuklarını yani oğullarını çok sevdiği için onların eşlerini çocukları ellerinden alan kötü insan olarakgörmesiydi, gerçekte ise annem ve yengem pamuk gibi yumuşak son derece sevecen iyi huylu ve babaanneme de iyi ve hoşgörülü davranan gelinlerdi, ama her ne olursa olsun babaannem onları sevmezdi işte,
Ama bizleri o kadar şevkatle severdi ki anlatamam, her ne yerse torunlarınla paylaşırdı, birisi ona ne getirirse torunlarına da verirdi, öğle güzel masallar ve hikayeler anlatırdı ki inanamazsınız, hala o masallar ve anlattığı hikayeler aklımdadır.

Dünyanın geleceği ile ilgili söyledikleri bu günlerde artık hepsi gerçek oldu herşeyi bilyorlarmış meğerse büyükler, inanın hepsi tamamen doğru çıktı ne anlattıysa.

Bayram geliyor, babaannemi andım dedim ya daha bayrama 4 gün var babaanneme sorardım, babaanne ne zaman bayram? diye o da bana aynen şu cevabı verirdi. "Yatacağız kalkacağız değil, yatacağız kalkacağız değil, yatacağız kalkacağız değil, yatacağız kalkacağız BAYRAM". Aynen böyle anlatırdı canım babaannem, yani dört gün sonra demezdi de bize çocuk ağzıyla yatacağız kalkacağız o zaman bayram derdi.

O öleli yıllar oldu, ondan seneler sonra rahmetli canım babamı ve seneler sonrada canım annemi kaybettim, onlarıda buradan rahmetle anıyorum.
Bayram geliyor ya, içim bir buruk oldu, eskiler geldi aklıma, o çocukluğumun bayramı geldi aklıma, ne güzel geçerdi çocukken bayramlar, beni ablam giydirirdi bayramda, nedenmi? çünkü annemin o kadar çok işi vardı ki beni giydirmek ablama kalırdı, ben bayramlıklarımı giyer giymez, ilk olarak babaannemin elini öperdim, sonra annemin, sonra babamın, sonra abimlerin ve ablamların, sonrada komşulara gider ellerini öperdim arkadaşlarımla. Onlarda bana 25 kuruş 50 kuruş verirlerdi, bütün komşularımız para verirlerdi, bazıları şeker bazıları çorap bazıları da mendil verirdi. O zamanlar öğleydi, biz çok sevinirdik bu verilen hediyelere çocuktuk çünkü.

Neyse anlatsam daha çok uzun sürer bu hayat hikayelerim. Bayram geliyor, lütfen her insan ilk önce büyüklerinin ellerini öpmeye gitsin, sonra ölenleri ziyaret etsinler, dualarını yapsınlar, sonra sevdikleri istedikleri herşeye yapsınlar ama öncelikli olarak büyüklerine ziyareti unutmasınlar. Orlar bizim herşeyimiz, yok olunca arkasından ağlayacağımıza, v arken kıymetlerini bilelim diyorum.

Herkesin şimdiden Kurban Bayramlarını kutluyorum, sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...