Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Rahatlığa katlanabilir misiniz?

Rahatlığa katlanabilir misiniz?
 

Emekli olmuş insanların neler yaptığını, nasıl vakit geçirdiğini merak etmişsinizdir mutlaka.
Veya siz de emekli olmak konusunda karar vermek aşamasında olabilirsiniz.
Tereddütler yaşamanız son derece doğal ve tamamen ehli keyif bir yapıda olmanızla alakalı!
Ben şimdiye kadar bir çok emekli insanlarla tanıştım, ahbap oldum.
Onlarca yıl canım çıktı, artık emekliliğin tadını çıkarmalıyım sözleri sakız olmuştur adeta ağızlarında.
Ama kimilerine göre işin aslı öyle değildir.
Yıllarca çalışmaya alışmış beyinler bu dinlenmelerden kısa bir süre sonra sıkılır.
Bir kaç ay sonra artık tembellikten sıkıldım sözü dökülmeye başlar dudaklarından.
Hemen bir uğraşı aranmaya başlanır ya da kendini dinlemeler baş gösterir!

Hastane randevuları, tahlil yaptırmalar günlere haftalara bölünür, sıraya konulur.

“Oh be ne güzelmiş emeklilik” denir.

Yıllarca rahat rahat doktora mı gidebilmiştir?

Sevk yaptırmak, izin almak hep bezdirmiştir onu.

Numaradan hastalık yakıştırmaları, dedikoduları yıldırmıştır.

Oysa şimdi bol bol vakti vardır.

Bir süre bu uğraşılar yeter ona.

Zaman ilerledikçe ve evde kalmanın sıkıntısıyla kilo almak şikayetleri başlar.

Diyet ve yürüyüşlerle yapılan göbeği eritme maceraları dillerden düşmez.

Bu dönemde bir de televizyon tiryakiliği oluşur pek tabii ki.

Bunun en kötü yanı gündüz programlarını hiç kaçırmayan eşlerle yaşanan tartışmalardır.

Hanımlar kumanda hakimiyetini kaptırmak istemezler eşlerine.

Ama kendisi hep haber kanalları düşkünüdür illa ki.

Bazı çiçeği burnunda emekliler kahvehaneler de zaman öldürürken, bazıları da çalışma hayatına geri dönmek aşkıyla yanıp tutuşurlar.

Yıllardır hep yaptıkları gibi programlı yaşamayı özlerler.

Hatta bir kaç kişinin hala her sabah traş olduğuna ve kravat taktığına şahit oldum!

Ben de uzun bir çalışma hayatından sonra bir çok insan gibi dinlenmeye karar verdim ve emekli oldum.

İki yıl'dır her emeklinin geçirdiği evreleri ben de geçiriyorum ama bir farkla!

Evde kaldığım süreler de sıkılsam bile, hemen her an özgürlüklere doğru yola çıkmak özgürlüğüne sahibim.

Çoğu gün görmüş, kültürlü insanların kahvehanelerde güzel vakit geçirmek adına kendilerine verdiği zararları anlamak mümkün değil.

Ve yeniden çalışma hayatına dönmek istemelerini.

Ve hastane köşelerinde, kendilerinde olmayan bir hastalığı arama çabalarını!

Yani ben onların tam aksine, hoşgeldin emeklilik diyorum ve her zamanda söylemeye devam edeceğim.

Bir çoğumuzun rüyalarını süsleyen emekliliğin tadı bu şekilde çıkıyor çünkü!

Koşuşturmalardan uzakta!!

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..