Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Rahşan Ecevit: Bülent' in mezarını taşıtacağım

Rahşan Ecevit: Bülent' in mezarını taşıtacağım
 

Haber: 6 Kasım 2006'da vefat eden Bülent Ecevit'in, devlet mezarlığına mı, yoksa aile mezarlığına mı defnedileceği tartışılmış, Rahşan Ecevit, devlet mezarlığına karar vermişti. Ancak hep "bir aile mezarlığı" fikri canlı tutuldu. Şimdi Rahşan Ecevit, o kararı hayata geçirmek için çalışıyor.
Oran Sitesi'ndeki çalışma evinde eşinin 60 yıllık arşivini yeniden düzenlemekle vakit geçiren Rahşan Ecevit, bir yanda da aile mezarlığı için yer arıyor. Rahşan Ecevit, Sabah Gazetesi'nden Ecevit Kılıç'a verdiği röportajda "Bülent'i devlet mezarlığından aile mezarlığına taşıyacağım. 60 yıl birlikte yaşadık, öldükten sonra ayrı mı olacağım" dedi.

***
Ben her şeyden önce sn. Rahşan Hanımın sn. Bülent Ecevit’e bir eş olarak sevgi ve saygısına her zaman saygı ve hayranlık duydum.

Politika zor bir meslek.

Eğer görev olarak yapılırsa daha da zor.

Bunu bir de parti lideri için düşünün.

O lider eğer şairse, yazarsa…

Eşine âşıksa.

Eşi tarafından aşkla seviliyorsa…

Anlatmaya ne gerek var.

Daha da zor.

Yani zorun zoru.

Bir insanın bırakın ruhunu bedenin bunca yıl politikaya nasıl dayandığını düşünebiliyor musunuz?

Eğer yanında kendisine güç ve destek verecek birisi olursa belki.

Eğer o kişi bir eşse daha ne söylenebilir ki?

Bülent Ecevit önde iken o hep yanında oldu.

Yanında görmediğimiz zamanlar arkasındaydı.

Bülent Ecevit’i hiç göremediğimiz zaman da o öndeydi.

***

Onlar iki güvercin gibiydiler.

Hiçbir zaman tek uçtuklarını hatırlamıyorum.

Ecevit vefatından sonra Devlet Mezarlığına defnedildi.

İçimde kuşku vardı.

Rahşan Hanım onu orda bırakmaz diye.

Bırakmaz diyorum çünkü kendisi de bir gün onun yanında olmalıydı.

Fani dünyada bırakmamıştı da.

Baki dünyada bırakır mıydı?

***

Verdiği röportajda artık açık açık söylüyor.

“60 yıl birlikte yaşadık, öldükten sonra ayrı mı olacağım” diyor.

Okurken duygulandım.

Devlet mezarlığından alıp alınmaması benim konum değil.

Ancak benim için düşüncesi önemli.

Yokluğuyla ilgili az ve öz konuşuyor.

"Bülentsiz günler zor geçiyor. Zaman geçtikçe de ağırlaşıyor. Bu konuda daha fazla şey söylemesem!” diyor.

***

Bir eş bir arkadaş hatta bir yoldaşın dilinden çıkabilecek ifadelere bakar mısınız?

"60 yıl eşimle birlikte yaşamışım, öldükten sonra o bir yerde ben bir yerde mi olacağız! Aile mezarlığı için çalışmalara başladım. Bir, iki yer beğendim. Ama hangisi olacağına karar vermedim."

***

Toplumumuza verdiği mesaj da çok önemli.

Umarım herkes üzerine düşeni alır.

Ben tebrik ettim.

Bu sevgiyi bir kez daha kutlarım.

Sevginiz yeniden kutlu olsun Rahşan Hanım.

Haber-Foto: Milliyet.com.tr

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..