Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Rakamlar ve kedi

Rakamlar ve kedi
 

Deniz sakin yağmur çiseliyor...

Çorbanın sıcaklığını kaşık kaşık içimize doldururken, ıslanmamak için koşuşturan insanlara meraklı gözlerle bakıyoruz.

Aralık kalan kapıdan kuyruğu kesik yavru bir kedi giriyor içeriye, koşarak kalorifer peteğinin altına kendince saklanıyor...

Fikret ( garson) kediyi çıkartsın mı?

Peteğin altında mı bıraksın?

Kısa bir tereddüt yaşıyor...

“ Pissst”

***

İlk paragrafı yazmış, kahvaltıda olup bitenleri anlatmaya niyetlenmişken, siyah takım elbisesi ile iri yarı bir arkadaşım girdi içeriye...

Çaylarımızı söyleyip havadan sudan konuşmaya başladık...

Durup dururken on bir on bir takıntısı olduğunu söyledi...

Hayatın yaptığı garip ve soğuk şakalardan birimi bu şimdi?

Geçen akşam başrolünü Jim Carrey’in oynadığı 23 Numara adlı filmi izlemiş laf aramızda etkilenmiş, hayatımdaki tüm rakamları masaya yatırmış.( Doğum tarihimden tutunda okul ve banka hesap numaralarına kadar) kayda değer bir şeye rastlayamamıştım...

Şimdi çat kapı gelen bu arkadaş!

Filmi izleyip izlemediğini sordum, izlememiş.

— Takıntı derken?

— Saate bakıyorum on bir on bir, cep telefonu ile konuşmam bittikten sonra geçen süreye bakıyorum on bir dakika on bir saniye, doğum tarihim 22 .. ....

İşin ilginç tarafı arkadaşın adı ve soyadı aynı.... Kazım Kazım gibi...

Başka özel konularda paylaştı sonrada çekti gitti.

***

Atatürk’ün hayatındaki on dokuzları bilirsiniz, birkaç örnek yazayım;

19 yüzyılın bitimine on dokuz kala doğdu.

19 yaşında askeri okula girdi.

Harp akademisindeki sicilin rakamları toplandığında on dokuz ediyor.

19 Mayısta Albay oluyor.

Samsuna 19 Mayıs 1919 da çıkıyor.

Samsuna çıktığı Bandırma gemisinde tesadüfe bakın ki 19 yolcu var...

19 Eylül de Mareşal oluyor.

Mustafa Kemal Atatürk on dokuz harften oluşuyor.

On dokuzun katı olan 1938 yılında ölüyor.

Öldüğünde 57 yaşında... Üçe bölün bakalım karşınıza hangi rakam çıkacak...

***

Yapı olarak bu konulara takılmaya çok müsaidim.( <ı>Sizi bilmem)

İşin içinde bilinmezlik ve gizem olduğu zaman tabir yerindeyse kendimi kaybediyor, konuyu kafamda bir yerlere oturtana kadar akla karayı seçiyorum...

On bir on bir konulu onlarca yazı okudum internette, aslına bakarsanız okuduklarımdan ilginç bulduklarımı sizlerle paylaşmak da istiyordum, işin sonunda gördüm ki rakamlarla içli dışlı olan insanların yaşadıkları pek hoş şeyler değil.

Bayan matematikçilerin başlarına gelenleri öğrendikten sonrada temelli vazgeçtim...

***

Ne diyordum?

Kedidir kedi.....

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..