Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '17

 
Kategori
Deneme
 

Rakamlardan en az sıfır(0) kullanılıyordur; çünkü sıfır tane aldım diyemezsin

Rakamlardan en az sıfır(0) kullanılıyordur; çünkü sıfır tane aldım diyemezsin
 

Bazen rakamlarda bol sıfır görüyoruz ama onlar toplamlar ve de genelde toplamlar verildiği için biz sıfır(0) rakamının çok kullanıldığını sanıyoruz.

Peki, sıfır tane diye aldığınız bir şey var mı, ya da sattığınız? Sıfır tane ayakkabı aldım diyebilir misiniz? Sıfır kere gördüm, sıfır kilo, sıfır adım vs.

0.1.2.3.4.5.6.7.8 ve 9 rakamlarının hepsi sanki aynı ölçüde kullanılıyor gibi bir durum var. Sıfıra (0)onda bir sıra geliyor, gerçi her rakama onda bir sıra geliyor.

Ancak hayatın içinde sıfır(0) tane aldım diye bir şey yok. On tane alırsan veya bunun katları sıfır(0)  olursa o zaman sıfır söz konusu oluyor.

Yani sanki sıfır diğer rakamlardan farklı gibi. A harfi de(a) Z harfinden(z) daha çok kullanılır diye düşünüyorum. Z’nin sessiz harf olmasından değil Türkçe'de Z’li ifadeler a’ya göre sanki daha az.

Küsuratlı rakamlar bütüne tamamlandığı ya da yok sayıldığı için özellikle toplamlarda sıfırın(0)ayrı bir yeri var.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..