Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '15

 
Kategori
Danışmanlık
 

Rakip Analizi nasıl yapılır?

Başarılı olmak ve pazarda var olmak isteyen her organizasyon rakiplerinin stratejilerini incelemek, analiz etmek ihtiyacı duyar. Rakip analizi pazarlama planı sürecinin ayrılmaz, önemli bir parçasıdır.
 
Rakip Analizinin organizasyona sağladıkları:
 
Doğrudan firmanızın stratejisini etkileyecek rakip bilgilerini toplamanızı sağlar.
 
Sizin pazara girmeniz üzerine rakiplerinizin ne tür önlemler aldığını / alacağını anlamanızı sağlar.
 
Rakiplerinizin zayıf yanlarının farkına vararak pazarda genel bir üstünlük sağlamanıza yardımcı olur.
 
Eğer bir ürün/hizmet pazarına girmek üzereyseniz, aşağıda listelendiği gibi rakipleriniz hakkındaki detay bilgilere sahip olmanız gerekir:
 
Rakipleriniz (Yurtiçi – Yurtdışı) kimle
 
Kaç yıllık bir firmadır (Tarihçesi)?
 
Sahipleri kimdir?
 
Finans gücü nedir?
 
Detay bilgileri (Holding mi, Grup Şirketi mi, vb.).
 
Başka kaç tane firmaya sahipler?
 
Diğer firmaların faaliyet konuları neler?
 
Kaç tane markası var?
 
Yıllık ciroları nedir?
 
Mağaza, Bayi, Distribütör, Toptancı vb. sayıları (Yurtiçi – Yurtdışı) nedir?
 
Organizasyon Yapısı nasıldır?
 
Genel Organizasyon Şeması nasıldır?
 
Hangi yetkinlikteki personellerle çalışıyorlar?
 
Hangi sosyal yardımlar mevcut?
 
Sendika var mı?
 
Yıllık eğitim organizasyonu (Eğitim Akademisi) mevcut mu?
 
Çalışan sayısı nedir?
 
Beyaz Yaka sayısı,
 
Mavi Yaka sayısı,
 
Ar Ge gücü ne kadar?
 
Ar Ge Merkezine Sahip mi?
 
Teknoparkta yerleri mevcut mu?
 
Tubitak Teydeb projelerinde yer alıyorlar mı?
 
Yurtiçi – Yurtdışı piyasalarda yılda ne kadar yeni ürün piyasaya sunuyorlar?
 
Ar Ge’de ne kadar personele sahipler?
 
Yurtiçi ve Yurtdışı hangi fuarlara katılıyorlar?
 
Kaç m2 stand kuruyorlar?
 
§  Stand tasarım ve özellikleri nasıldır?
 
§  Fuarlara kaç kişilik ekiple katılıyorlar?
 
§  Fuarlarda etkinlik (Show, defile, lansman, ünlü kullanımı, vb) düzenliyorlar mı?
 
§  Fuarlarda satış gerçekleştiriyorlar mı?
 
o    Hangi sosyal Medyalarda yer alıyorlar?
 
§  Linkedin
 
§  Facebook
 
§  Twitter
 
§  Instagram
 
§  Vb.
 
o    Web Siteleri neleri içermekte?
 
o    Hangi Derneklere üyeliği bulunmakta?
 
o    Hangi İhracat Meclisine bağlı çalışmakta?
 
o    Hangi teşviklerden faydalanıyorlar?
 
Pazardaki büyüklükleri ve etkileri ne ölçüde?
 
Hangi ülkelerde faaliyet gösteriyor?
 
Mevcut pazarlardaki pazar payları nedir?
 
Mevcut pazarlardaki reklam (Tv, Radyo, Gazete, Dergi, Bilboard vb.) ve tanıtım (Showroom, Lansman, Defile vb.) faaliyetleri nelerdir?
 
Hangi hedef pazarlara girecekler?
 
Hangi müşteri kitlesini hedef almışlar?
 
Sektör segmentasyonu
 
Ürün segmentasyonu
 
Müşteri Segmentasyonu
 
Bayiler
 
§  Nihai Tüketiciler
 
Pazarda nasıl pozisyon alıyorlar?
 
Amaçları / Hedefleri neler?
 
Vizyonu nedir?
 
Misyonu nedir?
 
Ne kadar zamanda, hangi oranda, ne yapmak istiyorlar?
 
Güçlü ve Zayıf yönleri neler?
 
 
Rakipleriniz hakkındaki bilgileri değişik kaynaklardan elde edebilirsiniz. Bunlara bazı örnekler:
 
Rakiplerinizin web sayfaları,
 
Yıllık Raporlar,
 
Gözlemler,
 
TV veya basında çıkan yeni haberler / yazılar,
 
TV veya basında çıkan reklamları ve bu reklamlardaki verdikleri mesajlar,
 
Müşteriler veya satış elemanları ile konuşarak,
 
Rakibinizin işyerinden alışveriş yaparak ya da telefonla satış merkezlerini arayarak,
 
Ekonomi Bakanlığı, İhracatçılar Mecisi vb. organizasyonların açıkladıkları istatistikler (ISO 500, TIM 100, vb).
 
 
Rakibi tam anlamıyla tanımak, organizasyonunuzun genel pazarlama stratejisini hazırlaması açısından önemlidir. Eğer bu konu ile ilgileniyor ve daha detaylı bilgi sahibi olmak istiyorsanız, size Michael Porter'ın "5 kuvvet modeli" kavramını incelemenizi öneririm. Bu model rakiplerinizi ve potansiyel rakiplerinizi tanımanız hakkında size yardımcı olur ve genel bir rekabet analizi için bir referans noktası olarak kullanılabilir. Bir rakip kolaylıkla şirketinizin büyümesini, gelişmesini engelleyebilir. Rakip analizi, sizin bunların farkına varmanızı ve etkin bir biçimde onların hamlelerine cevap verebilmenizi sağlayacaktır.
 
 
Toplam blog
: 22
: 4175
Kayıt tarihi
: 23.11.06
 
 

Türkiye'de şu anda Turquality Destek Programında 100 Firma 111 Markası, Marka Destek Programında ..