Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

RAM rehber öğretmenlerine müjde üstüne müjde

RAM rehber öğretmenlerine müjde üstüne müjde
 

Her şey 16 aralık 2006 tarihinde “Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar”ın yayımlanması ile başladı. Birçok yönetmelik ve genelgelerde olduğu gibi bu kararda da muğlaklıklar farklı yorumlamalara açık maddeler vardı. Bu nedenle kimi müdürler rehber öğretmenlerin ek ders ücretinin 18 saate çıkartılmasıyla mesaisini de artırmak istedi, kimileri haziran ve eylül aylarında öğrenci olmadan rehber öğretmene verilen ek derslerin geri ödenmesini istedi…

“Ders yılı” ifadesinden dolayı RAM personeli rehber öğretmenlerin yarıyıl ve yaz tatili dönemlerinde ek ders ücreti alamayacakları ve haftalık ek ders ücretlerinin 15 saat olacağına işaret eden muğlak ifadelerden kaynaklanan mağduriyetler doğdu. Bu sıkıntıların mağduriyet oluşturduğunu ve ivedilikle gerekli önlemelerin alınması gerektiğini defalarca ifade ettik.

Nihayet bakanlığımızın personel genel müdürlüğü sitesinde 27.02.2007 tarihli “Ek Ders Ücreti” konulu genelge yayımlandı. Genelge yukarıda zikrettiğimiz ilgili kararın uygulanmasında doğan tereddütlerin giderilmesi ve uygulamalardaki birlik ve beraberliğin sağlanması için yayımlandı.

İlgili genelge, RAM”larda çalışan meslektaşlarımızın da haftada 18 saat ek ders ücreti alacağını, bu ek ders ücretlerini çalışmaya devam ettikleri için “ders yılı” kavramından bağımsız olarak öğretmenlerin tatilde bulundukları dönemlerde de (yarıyıl ve yaz tatili) alabileceğini net ifadelerle açıkladı.

Bununla birlikte ilgili genelge, RAM”da görevli öğretmen ve yöneticilerin ek ders ücretlerinin %25 daha fazla olacağın da ifade ediyor.

İşte yeni genelgedeki ilgili maddeler;
“Rehber öğretmenlere, görev yaptıkları kurum ayrımı yapılmaksızın haftada 18 saat, rehberlik ve araştırma merkezleri ile özel eğitim okul ve kurumlarında gezerek özel eğitim görevi ve grup gözetimi ve eğitimi görevi verilen engelliler sınıf öğretmenlerine (görme, işitme, zihin engelliler sınıf öğretmenleri) ise haftada 15 saat ek ders ücreti ödenecektir.”

Bu ifadeler RAM”larda çalışan meslektaşlarımızın da haftada 18 saat ek ders ücreti alacağını belirtiyor. Paragrafın ikinci virgülünden sonraki, ‘rehberlik ve araştırma merkezleri’ ifadesi ‘ile’ bağlacıyla bağlanmış ve engelliler sınıf öğretmenleriyle ilgili bölümün ifadesidir.

“Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarının bir kısmında “ders yılı” veya “öğretim yılı” kavramlarından bağımsız olarak eğitim faaliyeti yürütülmektedir. Bir başka ifadeyle, bazı eğitim kurumlarında yarıyıl ve yaz tatili uygulaması bulunmamakta, bu eğitim kurumları bütün bir yıl boyunca aynı eğitim faaliyetlerini sürdürmektedir. Buralarda görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenler de yarıyıl ve yaz tatili kullanmayıp yıllık izinlerini genel idare hizmetleri sınıfı personelinde olduğu gibi yıl içinde uygun dönemlerde kullanmaktadırlar.

Bu durumdaki eğitim kurumlarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenler, izinli ve raporlu oldukları süreler hariç olmak üzere, fiilen görev yaptıkları sürece kendileri için öngörülen ek ders ücretinden “ders yılı” ve “öğretim yılı” kavramlarından bağımsız olarak yararlandırılacaklardır.”

Bu ifadeler de RAM personelinin yarıyıl ve yaz tatillerinde de aynı ek ders ücretlerini alabileceğini belirtmektedir.
“657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 176’ncı maddesinin değişik ikinci fıkrasında; ‘Bu ücretler, özel eğitime muhtaç öğrencilerin eğitim ve öğretim gördüğü kurumlarda görevli öğretmen ve yöneticiler ile bu öğrencilere yönelik olarak açılan özel sınıf öğretmenlerine ve cezaevlerinde görevli öğretmenlere %25 fazlasıyla ödenir.’ hükmüne yer verilmiştir.

Bu hüküm kapsamında fazla ödemeden yararlanacaklar; aralarında rehberlik ve araştırma merkezlerinin de bulunduğu özel eğitim amaçlı açılan her derece ve türdeki eğitim kurumları yönetici ve öğretmenleri ile bu öğrencilere yönelik olarak eğitim faaliyetinin yürütüldüğü ilköğretim okulları bünyesinde açılan özel sınıflarda görevli öğretmenler olacaktır.

” İlgili genelgedeki bu ifadeler ise, RAM”larda görevli öğretmen ve yöneticilerin ek ders ücretlerini %25 oranında daha fazla alacağını ifade etmektedir.

7 şubatta köşemde yayımladığım “Rehber Öğretmenlerin Mesai Düzenlemesi” başlıklı yazımda, rehber öğretmenlerin mesai düzenlemeleri konusundaki muğlaklıklarının giderildiğine iktibasla “Darısı RAM”da çalışan meslektaşlarımızın yeni ek ders uygulamaları hakkındaki muğlaklıklarına…” ifadesine yer vermiştim. Ne mutlu bize ki, bu konudaki mağduriyetlere sebebiyet veren muğlak ifadeler de netleştirilmiş oldu… Buradan, yanlış yorumlama ve farklı uygulamalara neden olabilecek maddeleri netleştirdikleri için yetkililere meslektaşlarım adına teşekkürü borç biliyorum… Galiba güzel şeyler de oluyor ha, ne dersiniz?...

_________________
(*) İlgili genelgenin tam metnine ulaşmak için http://personel.meb.gov.tr/upload/genelge_ek_ders_ucret.pdf
 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..