Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '18

 
Kategori
Ramazan
 

Ramazan Davulcularına Birkaç Mani

Ramazan  Davulcularına  Birkaç Mani
 

Merhaba saygıdeğer okuyucularım, hepinize sağlıklı günler ve işlerinizde başarılar diliyorum. Yaklaşık bir aydır ramazan ayında birlikte olduk. Başta Aydın Büşükşehir Belediyesi  ve Söke Belediyesi olmak üzere bazı kurum ve kuruluşlarımızla birlikte vatandaşlarınıza  kayda değer hizmetlerde bulundular.

Camilerimizde değerli hocalarımızdan yararlı vaazlar dinledik. Emeği geçenlerden Allah razı olsun. Mübarek Ramazan  günlerinde 11  ayın Sultanı  diye  tanımlanan bu ramazan ikliminde kardeşçe birlikte yaşamak  bir başka mutluluktur. Gelecekte tüm günlerin böyle geçmesini diliyordum.

Bu hoş ve güzel günlerin ardından yani 24 Haziran’da Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilleri seçimleri vardır. Bu seçimlerin de hayırlı, uğurlu geçmesini diliyorum. Söke’yi temsil eden adaylarımıza başarılar diliyorum. Seçimlerin kavgasız, hilesiz ve adilane geçmesini diliyorum.

Geçmişte Ramazan ayı ile ilgili halk edebiyatımız bağlamında maniler yazdım. Ayıptır söylemesi bu alanın içindeyim. Ramazan’da davulcularımızın ayrı bir yeri vardır. İftar ve sahur vakitlerinde davullarıyla birlikte evlerimize kadar gelirler ve maniler söylerler. Onlara bahşiş vermek gelenektir. Unutmayalım ki bu onurlu insanlar  ancak senede bir, iki kez  kapımıza kader geliyorlar ve maniler okuyup gidiyorlar. Bu geleneği yaşatmak lazımdır. Onun için Ramazan ayının bu son günlerinde davulcularımız yine son bir, iki kez evlerimize kadar gelip merhaba diyecekler ve maniler okuyacaklardır. Ben de bu konuda katkıda bulunmak üzere onlara bir demet mani daha armağan etmek istiyorum:   

Sahurda manilerle
Davulcuya şan geldi
Fitre ve bahşişlerle
Şehr-i Ramazan geldi

Ak yağlık, mavi yağlık
Senin ömrüne sağlık
Otuz orucu tuttum
Nerde bana bayramlık

Ak koyun meler gelir
Dağları deler gelir
Baklavayı sevenler
İftara güler gelir


Davulcu yedi pekmez
Çalar çalar da bitmez
Bu davulcu çok arsız
Bahşiş almadan gitmez

Davulu aldım pazardan
Çatladı kenarı nazardan
Ben orucu vazgeçmem
Dedem çıksa mezardan


Davulumun sesi kaba
Emeklerim oldu  heba
Bahşişim hazırlayın
İşte geldi bekçi baba

Davulumun yoktur eşi,
Ramazanın yirmi beşi
Uyan artık savur oldu
Sakın söndürme ateşi


Davulumun ipi kaytan
Kalmadı sırtımda mintan
Ver efendim bahşişimi
Alayım sırtıma mintan

Davulumla çıktım yola
Selam verdim sağa,sola
Sona eriyor ramazan
Bayramınız mübarek ola


Defteri karaladım
Maniyi sıraladım
Bahşiş verirler diye
Kendimi paraladım (1)

Deniz suyu serindir
Damla damla derindir
Bir tek hurma da olsa
Bir mümini sevindir


Ramazan Manileri/ Ünal Şöhret Dirlik,
Oğuz Ofset Yayınları/  Denizli 2009
 

Abdülkadir  GÜLER
10.06.2018-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..