Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
188
 

Ramazan ayında yavaşlayan Metabolizmanızı nasıl hızlandırabiliriz ?

Ramazan ayında yavaşlayan Metabolizmanızı nasıl hızlandırabiliriz ?
 

Bayramdaki beslenmemiz Ramazan öncesi gibi olmaya başlasa da bazı sağlık sorunları ortaya çıkabilmektedir.


Ramazan ayının sonuna doğru geldiğimiz şu günlerde Ramazan bayramına sayılı günler kaldı. Ramazan ayının yaz ayına gelmesi nedeniyle uzun süren açlık, sıcaklar nedeniyle sıvı kaybı, öğün sayısının azalması ve beslenme düzeninde meydana gelen değişiklikler nedeniyle, bazı kişiler bayramda psikolojik olarak daha fazla yemek yeme eğilimine  girmekle birlikte, bazı kişilerde hala kendilerini oruç tutuyor zannedebilmektedirler.

Bayramdaki beslenmemiz Ramazan öncesi gibi olmaya başlasa da bazı sağlık sorunları ortaya çıkabilmektedir. Bunların en önemlileri mide sindirim problemleri ve kabızlıktır. Ayrıca uzun süren açlık nedeniyle bir ay boyunca metabolizma yavaşlar ve yediklerimiz ile aldığımız enerji çok fazla gelebilir. Öncelikle hedef bayramın birinci gününden itibaren yavaşlayan metabolizmamızı eski haline getirebilmek olmalıdır.

Peki Metabolizma hızı nedir ?

Metabolizma hızı, organların çalışması için vücudun gün boyu ihtiyaç duyduğu minimum enerji (kalori) değeridir. Metabolizma hızı yüksek olanlar düşük olanlara göre gün boyu daha fazla kalori yakar. Kilo almamak veya var olan ideal kilomuzu korumak için metabolizma hızımızı arttırmamız gerekir.

Metabolizma hızımızı arttırmak için neler yapmalıyız ?

Metabolizmayı hızlandıran bazı besinler gün içinde daha fala enerji harcamamıza neden olabilir. Bu besinler dışında gün içerisinde, kendinizi aç bırakmak yerine sık ve küçük öğünler yemek, öğün atlamamak 3ana öğün en az 2 ara öğün tüketmek özellikle kahvaltıyı atlamamak, en az 2 lt su tüketmek, çok yorucu olmayan ancak düzenli olarak en az hafta da 3 gün egzersiz yapmak metabolizmayı hızlandırarak gün boyu normalden daha fazla enerji harcamamızı sağlayacaktır.

Ayrıca bazı besinlerde metabolizmamızın hızlı çalışmasına yardımcı olur. Örneğin proteinli yiyecekler olan yağsız et, hindi, balık,  tavuk, yumurta ve süte gün içerisinde ağırlık verilebilir.

Baharatlar özellikle kırmızı biber yine metabolizmamızı hızlandırmaya azda olsa etkisi olduğu bilinmektedir.

Kahve yine metabolizmayı hızlandırıcı etkisiyle birlikte konsantrasyonu da arttırır. Miktarına ve sıklığına dikkat ederek gün içerisinde kahve tüketebilirsiniz.

Yeşil çay gün içerisinde 2 çay fincanını geçmeyecek şekilde içilirse metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olacaktır.

Bol su tüketimine dikkat edilerek, ara öğünlerde ve öğünlerde çok yüksek kalorili yiyecekler yerine daha hafif yiyecekler tercih edilmelidir. Yoksa sık ve yüksek kalorili besinler aksine sizde  kilo artışına neden olacaktır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 15
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 5094
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

Nurten PEHLİVAN GÜNDÜZ 2000 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümünden mezun..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster