Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '08

 
Kategori
Ramazan'da Sağlık
Okunma Sayısı
1208
 

Ramazan'da beslenme!

Ramazan'da beslenme!
 

Malumunuz 1 Eylülde Ramazan ayı başlıyor.

Bizim insanımız Ramazan ayı boyunca kıtlıktan çıkmış gibi yiyeceklere, oruç tutanı da tutmayanı da saldırır.

Sağlık Bakanlığı bu yıl üzerine düşen görevi yaparak, Ramazan ayında nasıl, neleri yemeliyiz konulu bir basın açıklaması yaptı.

Gelin bu açıklamaya birlikte göz atalım.

Sağlık Bakanlığı, oruç tutanlar için sağlıklı beslenme önerilerini ise şöyle sıraladı:

- Ramazan ayı süresince yeterli ve dengeli beslenmeye özen gösterilmeliymiş.

- Ramazan ayında öğünler; sahur ve iftarda iki ana öğün ile, iftardan sonra 1-1.5 saat aralıklarla iki ara öğün şeklinde düzenlenmeliymiş.

- Oruç tutanların mutlaka sahur yapmaları sağlığın korunması açısından önemliymiş. Sahur yemeğinde süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmeliymiş. Ancak gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi; aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile unlu gıdalardan uzak durulmasının uygun olacağı da duyrulmuş.

-İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılması, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edilmesi uygunmuş. Yine enerji veren ancak kan şekerini dengeli bir biçimde yükselten besinler (beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna gibi posalı besinler) tercih edilmeliymiş.

-Günde ortalama 2- 2, 5 litre su içmeye, bununla birlikte enerji verirken sıvı ihtiyacını da karşılayacak ayran, taze sıkılmış meyve suları, soda, sebze suları içmeye özen gösterilmeliymiş.

-İftarda aşırı şerbetli, yağlı tatlılar yerine; sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve tatlıları tercih edilmeliymiş.

-Yemekleri hızlı yemekten kaçınmalı, yavaş, yavaş ve iyice çiğneyerek yenilmeliymiş.

-Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra birer saat ara ile her seferinde azar, azar küçük porsiyonlar şeklinde beslenilmeliymiş.

-İftar yemeğinden hemen sonra televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek, koltukta dinlenmek yerine biraz hareket etmek, kısa mesafeli yürüyüşler yapmak sindirime yardımcı olması açısından yararlı olmaktaymış.

-Ramazan ayında yemeklerin pişirme yöntemleri de çok önemliymiş. Özellikle ızgara, haşlama ve fırında yapılan yemekler tercih edilmeli, kavrulmuş, tütsülenmiş ve kızartılmış besinlerden uzak durulmalıymış.

-Beslenme düzenindeki değişikliklere bağlı olarak oluşabilecek kabızlığı önlemek için, yemeklerde lif oranı yüksek gıdalar (kurubaklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler) ve ara öğünlerde de taze ve kuru meyveler, ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler tercih edilmeliymiş.

Gerçekten harika sağlık bilgileri. Bakanlık yetkilileri bu tür uyarıları, sadece Ramazan ayında değil, yılın her döneminde yapmalı ve Türk toplumunun yeme alışkanlıklarını değiştirmesi yönünde telkinlerinde bulunmalıdır diye düşünüyorum.

Biliyorsunuz İktidarın 22 Temmuz seçimleri öncesinde yayınladığı seçim beyannamesinde, obeziteyi önleme gibi bir madde de vardı. Bu tür bildiri ve uyarılar, obezitenin önüne geçme açısından bence çok önemli.

Herkese sağlıklı gün dileklerimle.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 2891
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster