Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '08

 
Kategori
Deneme
 

Ramazan davulcusu

Ramazan davulcusu
 

BELKİ BÖYLE BİR DAVULCU


Her Ramazan Ayı geldiğinde hemen hemen herkes eski ramazanlardan büyük bir özlemle bahseder. Ben de oğlum Umut Can’a eski bir ramazan geleneği olan davul çalmadan bahsetmiştim.

O kadar güzel anlatmış olmalıyım ki ya da abartmış mı desem, oğlum büyük bir heyecan ve sabırsızlıkla davulcuyu görmek için tatlı uykusundan fedakârlık ederek tatil gününe de denk getirip bizimle birlikte sahura kadar bekleyip davulcuyu görmek istedi. Artık günümüzde her ne kadar teknoloji gelişmiş olsa da bu geleneği sürdürmeye çalışıyoruz. Doğrusu hoş bir gelenekti bu

Akşam oldu yemekler yendi, çaylar içildi, meyveler, çerezler derken vakit bir hayli ilerledi. Doğrusu ben de merak etmiyor değildim hani. Saatler sabaha karşı üç buçuğa doğru beklenen davulcu geldi. Heyecanla pencereye koştuk. Karşımızda yöresel kıyafetler içinde, ritmik davul eşliğinde Maniler söyleyip şakalar yapan bir davulcu bekliyorduk ki olmadı. Onun yerine kara kuru, 2.dünya savaşından çıkmış bir hilkat garibesi gibi üstü başı yırtık bir adam çıktı karşımıza. Hızlı adımlarla gelip, sokağın ortasında sokak lambasının altına kadar geldi. Boynuna astığı götürmekte bile adeta güçlük çektiği davula dayak atar gibi; komşumuzun balkondan sarkıtıp halı dövmesine benzer bir şekilde: Güm! güm! Güm! Davulu döverek hızla uzaklaştı.

Oğlum bana bir yalancıymışım edasıyla bakarak ‘’bu muydu? Baba ben yatmaya gidiyorum’’ dedi. Doğrusu ben biraz tahmin etmiştim ama bu kadar da olacağını düşünmemiştim. Her işimizde olduğu gibi bu güzel geleneği de sürdürelim derken elimize yüzümüze bulaştırdık galiba. Sadece arife günlerinde bahşiş toplama için yapılan iş bu kadar olur.

Belediyelere de kızıyorum. Gönül isterdi ki; onca masraftan kaçınmayıp iftar çadırları kuran, sokaklara ışıklı yazılar yazdırıp bu mübarek ayı bir şölen havasına çeviren belediyeler davulculara da bir tertip düzen getirselerdi.

Mustafa Dilki


 
Toplam blog
: 9
: 621
Kayıt tarihi
: 29.09.08
 
 

1971 yılında Giresun’un Görele ilçesine bağlı Arduç Köyünde dünyaya geldi. Bir yaşındayken ailesi..