Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '11

 
Kategori
Deneme
 

Ramazan Hoşgeldin !!! Aa elin boş mu geldin yoksa ?

Ramazan Hoşgeldin !!! Aa elin boş mu geldin yoksa ?
 

Sonunda beklenen baş tacı, onbir ayın sultanı, en kıymetli misafir geldi ! 

Sizi bilmem ama ben Ramazana bayılırım... Sonundaki bayramdan mıdır o bayramda ananemin elinden yediğim sütlaçtan mıdır bilinmez.. (Sütlaç bana özeldir... Başkaları baklava yer ben sütlaç !) 

Ramazanın gelişinin ilk belirtisi akşam üstü hafiften ortalığa yayılmaya başlayan pide kokusudur bence... Mis gibi ! 

Evimin hemen karşı çaprazındaki Fırının ekmek çıkardığı saatlerde havaya karışan o is kokusu beni normalde delirtirken bu gün gülümsetti... Koku burnuma geldiğinde gülümsüyordum.. 

"Ramazan geldi.." dedim... Gerçekten de geldi Ramazan.. 

İkinci belirti çocuklardır... Hepsinde hafiften bir durulma görülür... Sürekli çığlık atan, sokak sokak koşan çocuklar yavaştan uslanmaya başlar... Bir çoğu daha manasını kavrayamasa da "büyüdüm ben !" diyerek oruç tutmaktadır çünkü.. 

"Abla/Abi olmuşum ben... Annem dedi... Oruç tutucam, dua edicem.." 

"Ne duası ediceksin ?" 

"Daha çok çikolatam olsun.." 

Çocuk işte... Beni gülümseten çocuk.. 

Diğer bir belirti ezan vakti yaklaştıkça sokakta yankılanan çatal bıçak sesleri... Pencerelerden dışarı sızan iştah açıcı kokular... Sokağa saçılan, kimden olduğunu belli olmayan sesler.. 

"Aysel ! Top patladı patlayacak sen hala bilgisayar başındasın... Facebook ile mi açacaksın orucunu !" 

"Of anne... Tamam geldim.." 

"Eyvah tuttu pilavın dibi !" 

"Yok yok bir şey olmamış yenge... Azıcık kızarmış dibi o kadar.." 

"Hanım hazır değil mi hala sofra ? Ahmetler nerede kaldı ?" 

"Hazır hazır... Onlar da gelir birazdan.." 

Davulcuları unutmayalım tabi ki ! 

Ah ne çektirir sahur vakti o davulcular... Taa iki sokak öteden duyulur sesleri... Binbir çeşit mani okurlar... Bütün ışıklar teker tekrer yanana kadar beklerler... Fazlasıyla derin olan uykumu annem bile dağıtamazken onların davula tek vuruşu yetiyor... Umarım bu sene daha insaflı bir davulcu amca denk gelir... Yoksa paraya kıyıp bende bateri alacağım... Koyacağım bir kasalı kamyonun arkasına gecenin üçünde beşinde çalacağım en ağır parçaları.. 

Gerçi haklarını yemeyelim... İyiki varlar... Çok seviyorum onları =) 

Ama en güzel belirti de ezan sesidir bence... Bir tek bana mı öyle geliyor bilmem ama mübarek Ramazan ayında sanki daha bir içten okunur ezan... Daha bir büyüleyici olur... Günü doğururken bir ayrı yankılanır gök yüzünde... O iç titreten sesle, daha bir ayrı uçuşur Sultanahmet'te kuşlar... Gün batarken bulutlar daha bir yakışır gökyüzüne... Ne bileyim işte... O ezan sesi daha da derinden etkiler insanı... Ya da bana öyle geliyor.. 

Neyse çok uzatıp, başınızı şişirmeyeyim gece gece.. 

Hep birlikte Ramazan'a hoş geldin diyelim istedim.. 

Hepimize hayırlı olsun Ramazan.. 

Bir ay boyunca ettiğiniz tüm dualar kabul olsun.. 

Hoş geldin Ramazan ! 

Elin boş gelmedin inşallah.. 

Umarım hepimize umut, mutluluk ve biraz da olsa kötülükleri yok edebileceğimiz fırsatlar getirmişsindir.. 

 

Cimcime'den ufak bir not ! 

Sürekli ibadet eden, İslam'ın bütün şartlarını yerine getiren biri değilim.. 

Eğer kulların bir derecesi varsa "Vasat" derecedeyimdir her halde.. 

Ama bir şeyi çok iyi biliyorum ki Yüce Allah hiç bir kulunun duasını geri çevirmezmiş.. 

Belki istediğimiz o anda olmaz ya da hiç olmaz.. 

Ama emin olun eğer olmuyorsa o bizim için hayırlı değildir.. 

Hayırlı olsa Allah zaten esirgemezdi.. 

Sizden ufacık bir isteğim var.. 

Dualarınıza kimsesizler içinde yer ayırın lütfen.. 

Onlara kimseler dileyin.. 

Belki size önemli gözükmez ama onlar için gerçekten önemli.. 

Ve her zaman yapmasanız da hiç değilse Ramazan boyunca sevdiklerinizi kırmayın.. 

Sadece sevdiklerinizi de değil.. 

Sevmediklerinizi, tanımadıklarınızı da kırmayın.. 

Hatta mümkünse gördüğünüz her insana gülümseyin.. 

Çünkü gülümsemek çok önemlidir.. 

Siz fark etmeseniz de bir insanın hayatında çok önemli değişiklikler yaratabilir.. 

 

Hepinize hayırlı, huzurlu Ramazanlar =))) 

 
Toplam blog
: 112
: 512
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

Yazarım, çizerim... Hayalperestin önde gideniyim... Uykuya aşka aşık olduğumdan daha çok aşığım....