Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '11

 
Kategori
Ramazan
 

Ramazan psikolojim!

Kafam bozuk! Belli bir şeye değil, her şeye bozuk!
Cinnet getiren şu dünyada sağlıklı kalmaya çalışmak olanaksız, en çok da bu yüzden kafam bozuk! Düşünmeyeyim diyorum, kapılıp gideyim ahaliye, on bir ayın sultanı mı gelmiş, hoş gelmiş sefa gelmiş diyeyim, akşamları yumurtalı ramazan pidesinin o enfes kokusuyla yetineyim, başka her şeye gözümü kapayayım , yapamıyorum!
Nasıl yapayım ki? Her TV kanalında  kelli felli adamlar, kadınlar işi gücü bırakmış saatlerce oruç bozan musibetleri tartışıyor!
_Efendim, o kadar da değil yani!  İçen siz değilseniz nargile oruç bozmaz!
_Efendim batıllık etmeyin! Nargile herkesin orucunu bozar! Çünkü neden? Suyun içinden geçiyor duman, e dışarı çıkan su buharı ne yapıyor, içen içmeyen herkesin gerisin geri  genzine doluyor!
_Gulup!
_Gulup ya! Bilip bilmeden, ulemayı dinlemeden lafa atlamayın bi daa!
Peygamberimiz efendimizin hadis-i şeriflerini içeren dizi dizi , fasikül fasikül ansiklopediler veriyor  tüm gazeteler! İnternet bilgi erişimi almış yürümüş, o ansiklopedileri  kaç kişi  okur? Evdeki birikmişleri ne yapacağını bilemiyor insanlar! Olsun yine de veriyor işte gazeteler, maksat ramazan münasebetiyle kabarmış dini duygulardan faydalanıp satışa gaz vermek!
TV reklamları mı?  Hepsi çıldırmış halde !
_İslamiyetin bugüne kadar duyulmamış mucizelerini bulacaksınız bu serideeeee!”
diyor dış sesin biri! (Vallahi benim bile merakımı celbetti! ) Kimse demiyor ki; “Bilinmeyen hikaye mi kalırmış bugüne?” Sanırsın  İslam tarihi baştan yazılıyor!
Ya yemek -içmek, alışveriş reklamları?
_Birlik beraberlik ruhumuz perçinlensin, ramazan sofranız Abece’ yle şenlensin!
Sofraya bakıyosun, evet eksiği var! Kuş sütü! Vatandaşın sofranın güzelliği karşısında ağzından sular damlıyor! Ama yine de şunu geçirmiyor kafasından:
_” Yav bu sofralar mümin sofrasıysa bizimkiler ne sofrası?”
Sonu “ş” ile biten sıfatların (Yandaş, liboş gibi) sahiplerinin bir çoğu ( Askerliğini yapmamış olanlar dahil) magazin programı sunucusu olmuşlar, konuk diye , mesela beyni erimiş Üresin organizmalarını çağırıp reyting kotarmaya uğraşıyorlar! Bir tane Kur’ an şifrecisi bir oğlancağız vardı, karayağız hani, hah işte o da programcı olmuş! Konuk filan ağırlıyor! Şifreler bahsinden pek ekmek çıkmıyor artık  anlaşılan!
Bunlarla kalsa iyi! Bir de iftarlık ve sahurluk çeşitlemeleri yapan yemek programları türedi!
_Bademli tavuk da, pastırmalı -rokfor peynirli yumurta da iftarda iyi gider! Ama sakın sahurda şatobriyan yemeyin, vallahi suya çekersiniz bütün gün!
_ Höööhğ??? ( O an seyirci sıfatıyla orada bulunan ancak genelde seçmen olan birey tepkisi!)
Geçen akşam da bir başka program dikkatimi çekti. Kabe Hatıraları!
_Tam şeytan taşlıyordum, bir kıpırtı oldu arkamda! Dönmemle birlikte bir de ne göreyim benim cüzdan ayaklanmış gidiyor!
filan gibi hatıralar değil elbet! Mavi  bir ışık görüp içi huzurla dolanlar, dedesinin genç halini görüp oturup onunla sohbet edenler  geliyor programa. Gayet ciddi dinletiyorlar kendilerini!
Ya Ramazan çadırı ucuzluklarına ne demeli?! Dışarıdan bakınca gazino girişi gibi süslü püslü çadırlar var yahu! Hem çadırı kuranların, hem çadırdan faydalananların artık kanıksanmış art niyetleri! Belediyelerin yardım ihalelerinde kıran kırana mücadeleler, düşkün olmadığı halde yemek yapmaya üşenenlerin ya da bir ay boyunca mutfak masrafından tasarruf etmek  isteyenlerin çadırda sıraya durmaları, bunun adaletsizliğine aldırmadan motomot işini yapıp, bir an önce evine varmayı düşünen görevliler! Ramazan bitince, taa bir sene sonraya kadar yolların ayrılması , kısaca; sen sağ ben selamet vaziyetleri!
Diyorum ya kafam bozuk! Ahali Hacca gidip şeytan taşlaya dursun, ben de Şeytanın Gör dediğiyle meşgul oluyorum! Gel de mutlu ol!

 
Toplam blog
: 22
: 262
Kayıt tarihi
: 19.07.11
 
 

Sessiz , sakin, kendi halinde, ağzı var dili yok, güler yüzlü, tatlı dilli, sevecen, kendisiyel b..