Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '20

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
26
 

RAMAZANDA BESLENME

RAMAZANDA BESLENME

 

Kovid-19’dan kendimizi korumanın en önemli yolları şüphesiz ki ,hijyen kurallarına uymak , sosyal izolasyon ve güçlü bağışıklığa sahip olmaktır. Sosyal izolasyon nedeni ile bir çok kişi evlerinden çalışmaya başladı. Harcadığımız enerji ,aldığımız enerjiden daha fazla olduğu için de kilo almak kaçınılmaz oluyor.

Son günlerde sosyal medyada hamur işi yapımı ve tarifler çok artmış durumdadır. Bağışıklığımızı bu kadar çok hamur işi tüketerek güçlü tutamayacağımız gibi, diyabet, hipertansiyon gibi hastalıklara da davetiye çıkartmaktayız.

Bağışıklığınızı güçlendirmek ve Kovid-19’dan korunabilmek için hayatınıza almanızı önerdiğim besinler ise şu şekildedir ; gece gölgesi dediğimiz sebzeler (patlıcan, kırmızı biber, domates), sarımsak, soğan, turp, ıspanak, kabak, koyu yeşil yapraklı sebzeler, limon, nar, portakal, elma, ayva, muz gibi meyveler, kurubaklagiller, tam tahıllar, yoğurt, balık yağı, keten tohumu, kuruyemişler, soya ve baharatlardan özellikle kara hardal tohumu, kekik, zerdeçal, karabiber, acı pul biberdir.

Bu sene Ramazan’da oruç tutarken sosyal izolasyon gereği yine büyük bir çoğunluğumuz evlerimizden çalışmaya devam edeceğiz. Gece sahura kalkıp geç saatlerde uyuyacağımız için “ nasıl olsa evdeyim, gündüz uyurum “ dememenizi öneririm. Metabolizmanın en hızlı olduğu saatlerde uyuyor olmak bize daha da çok kilo aldıracaktır. Özellikle de tv karşısında uyuklamak vücudu strese sokarak leptin hormonu’nu (tokluk hormonu) baskılamaktadır. Bu durumda da insülin hormonu artarak vücudu yağlandırmaktadır. Yağlanan vücudumuzda diyabet, hipertansiyon, yüksek kolesterol vs. gibi hastalıkların hayatımıza girişini kolaylaştırıyor.

İftarınızı mümkünse ikiye bölün ve 10-15 dakika ara verdikten sonra devam edin. Birinci bölümde 1 kase ılık çorba ve salata, ikinci bölümde ise ana yemeğinizi tüketebilirsiniz. Bunu yapmanız uzun süre aç kalan bedeninizde kan şekeri dengenizi daha rahat korumanızı sağlayacaktır.

İftariyeliklerden her gün bir tanesinden 1 adet tüketmek daha az kalori almanızı sağlayacağı gibi nefsinizi de köreltecektir.

İftarda ve sahurda kan şekerini çok hızlı yükseltmeyen, aynı zamanda tok tutan besinler tüketirsek hayatımız çok daha sağlıklı olur.

İftar’dan 2 saat sonra evde bir takım egzersiz programlarını açıp uygulayarak harcadığınız enerjiyi artırabilirsiniz. 

Bu sene hamur tatlıları yerine daha düşük kalorili sütlü tatlılar ve/veya meyve tatlıları tüketebiliriz. Eğer illaki tatlı tüketilecekse yanında süt/kefir tüketmek kan şekerini dengelemeye yardımcı olur. Aslında benim tavsiyem bu sene tatlı yerine meyvelerin üzerine toz tarçın, bitter kakao, zerdeçal karışımı dökerek tüketmek olacak. Hatta yanına biraz kuruyemiş ve süt ile mükemmel bir ara öğün elde edilebilir.

Yağlı ve kızartmalı besinler yerine, ızgara tercih etmeniz kalori alımını azaltacağı için bu sene özellikle hem sağlığınız, hem de kilo almamanız için yapmanızı tavsiye ederim.

Oruçluyken daha az susamak ve ödem şikayetinden kurtulmak için tuz tüketiminize çok dikkat ediniz. Ödem sorunu tartıda 1-2 kilo fazla çıkmanıza neden olacaktır.

Tuz tüketimini azaltabilmek için ; zerdeçal, kimyon, karabiber, acı pul biber karışımı kullanabilirsiniz.

Oruçluyken yaşanılan halsizliğin ve hatta kilo alımının en büyük nedenlerinden biriside yeterli su içmemektir. İftardan sahura kadar kilonuzu 30 ile çarparak ortaya çıkan rakamı içmiş olduğunuzdan emin olmalısınız. Su içemiyorum diyorsanız içine portakal, limon, salatalık dilimleri atarak tüketebilirsiniz.

Oruç tutarken yaşanılan sorunlardan biriside gaz şikayetidir. Gaz şikayeti için en doğal ve pratik çözüm sıcak suya kimyon tohumu veya kimyon ilave ederek tüketmektir.

Sıvı elektrolit kaybını önlemek için her gün 1-2 şişe maden suyu içebilirsiniz.

Çay kahve tüketimini artırmak ve geç saatlere kadar tüketmek uyku düzeninizi çok bozacaktır. Yeşil çay sevenler lütfen geç saatte tüketmeyin, çünkü ciddi derecede uykusuzluk çekebilirsiniz.

Sahurda yatmadan önce papatya, melisa, rezene çayını tüketerek hem sıvı tüketiminizi artırıp, hem de uyku sorununuza çözüm oluşturabilirsiniz.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 7048
Kayıt tarihi
: 21.11.13
 
 

1971 yılında Adana'da doğdum. İlk, orta ve lise tahsilimi Adana'da tamamladıktan sonra Ankara'ya ge..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster