Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '16

 
Kategori
TV Programları
 

Ranini Tv dikkat çekiyor!

Ranini Tv dikkat çekiyor!
 

Ranini Tv Göze Çarpıyor!


Son senelerde Ranini Tv , medya tava , uçankuş , dizifilm , medya faresi vb. adlı sitelerin attığını gözlemliyoruz. Bu sitelerin çoğu daha çok dizi odaklı olarak faaliyet gösteren siteler. Çünkü son senelerde dizilerle insanlarımız çok ilgili ve sosyal medya olgusunun da işe girdiği son yıllarda elbette insanlar takip ettikleri diziler , oyuncular,filmler hakkında bilgi almak istiyorlar sosyal medyada ve buda bir ihtiyaç anlayacağınız arz-talep ilişkisi… Yeni alışkanlıklar yeni talepler doğurur ve taleplerin şiddet derecesi arttıkça ihtiyaçlarımızı giderecek olan ürün ve alternatifleri de artar işte bu tür sitelerde son senelerde artmaya başladı.

Baktığımız zaman hepsinin birbirine benzediğini görüyoruz çünkü dediğim gibi hepsi temelde aynı ihtiyacı karşılamak için kurulmuş siteler. İçerik olarak farklılık gösteriyor tabi ki bu siteler.

Benim gözüme son zamanda en çok  çarpan bu tarz sitelerden biri Ranini Tv zaten son zamanlarda en çok tıklanan sitelerden biri  kendi kategorisinde.

Sitenin rengi ve logosu  bildiğiniz gibi Turuncu ve girdiğiniz zaman zaten gözünüze ilk çarpan olgulardan biri ben turuncu rengini bilerek kullandıklarını düşünüyorum. Çünkü turuncu insanları rahatlatan, mutlu eden ve enerji veren bir renk insan psikolojisinde herhalde turuncu renk hiçbir zaman bir tehdit olarak adlandırılmaz. Neyse işte bilerek ya da bilmeyerek bu rengi kullanmaları iyi olmuş.

Siteye girdiğimiz zaman zaten bizi yoran bir site tasarımı yok karışık değil yani diğer benzeri sitelere göre. Bu bence en büyük artısı.

Site içerik olarak diğer rakipleri gibi yerli yabancı diziler ve sinema  olarak daha baskın. Yarışma programları , tiyatro vb. daha az sitede.

Ranini Tv’nin bana göre en çok tıklanmasını reyting listesinden alıyor çünkü insanlar izledikleri dizilerin reytinglerini görmek istiyor. Mesela ben genellikle reytinglere bakmak için siteye girenlerdenim arada gözüme çarpan bir şey olursa sayfada onlara da bakıyorum. Reyting listesi kısmı bence en iyi olan site çünkü çok basit ve istediğiniz günün reyting listesine ve kategorilerine çok kolay ulaşıyorsunuz.

Sitede şöyle bir güzellik var mesela dizi takipçileri kendi yazılarını ya da yaptıkları videoları yayınlayabiliyor fanlar için açılmış bir kısım var. İşte siteden yetkili birileri ile iletişime geçtiğiniz zaman  yazınız ya da videonuz yayınlanıyor uygun görülürse.

Sitede şu sıralar sesli yorum diye bir yenilik var bazı yazıları sesli olarak dinleyebiliyorsunuz. Sitede farkındalık adına yapılmış bir hareket tamam belki okumak yerine dinlemeyi tercih edenler vardır ama bana göre yetersiz bir çalışma olmuş. Bence bu olay desteklenebilirdi daha farklı yollarla. Sadece duymak olmamalı mesele ve cansız bir olgu dinliyoruz sonuçta bu bende bir heyecan yaratmıyor açıkçası.

Şahsen ben olsam bu sesli yorumun üstüne çok daha değişik şeylerde ekler olayı çok daha etkileyici yapabilir ve olayı çok farklı noktalara taşıyabilirdim.

Neyse şimdi bunu nasıl ve neler yaparak yapacağım hakkındaki fikirlerimi söylerim ama bazı şeylerin bende kalması daha iyi…

Dönelim siteye Ranini tv bana göre son dönemin parlayan sitelerinden biri kurulalı yaklaşık 2 sene falan oldu galiba 2 sene içinde geldiği yere bakarsak gayet güzel…

Ama şu var başta bu sitenin farklı olacağını duymuştuk sağdan soldan ama bana göre şuan diğer rakiplerinden çokta  farklı bir yanı yok ufak tefek şeyler dışında. Şahsen ben daha değişik olaylara girileceğini düşünüyordum benim beklentimi şuan için karşılamış değil site…

Öte yandan sitede çok güzel yorum yapan ana kadroda olan yazarlar var. Ama sorun şu ki bazı şeyler bana doğru gelmiyor mesela bazı dizi ve oyunculara fazla ağırlık veriliyor işte o dönem hangi dizi popülerse işte bu bana göre böyle olmamalı tamam bu popüler olan şeyler bu tür sitelerde hep daha baskın olur daha çok tıklanacağı için  ama bence olmamalı.

Birde bazı yazarları okurken bana taraflı gibi geliyor yazdıkları dizi eleştiri yazıları yani kötü oyuncuyu iyi göstermeler ya da klişe diziyi bariz övmeler yapılıyor gibi geliyor bana…

Şimdi hangi dizi hangi oyuncular bunları söylersem doğru olmaz bana öyle geliyor yani belki sadece benim düşüncemdir…

Tabi ki sonuçta bu site ticari bir site reklam alıyor doğal olarak bazı şeyler reklam için yapılıyor olabilir ama neyse çok konuşmak gereksiz sonuçta benim düşüncem yanlış olabilir… Birde çoğu sitede bunu hissediyorum sadece ranini tv için değil…

Sitenin sahibini Ranini hanım olarak biliyoruz. Kendisinin gerçek mesleği , gerçek kimliği hakkında bir bilgimiz yok. Fotoğrafı bile yok mesela , yanlış hatırlamıyorsam tahminen söylüyorum 50 yaş aralığında olması lazım az aşağı az yukarıda olabilir…  Bu bilinmezlik Hani bir gizemli hava katmıyor değil neden bilinmek istemediğini tam olarak tahmin edemiyorum belki daha kolay hareket etmek için ya da başka nedenleri var özel hayatının sınırlarından sıyrılmak istiyor olabilir. Zaten onla görüşenler kim olduğunu biliyor birçok oyuncu ,yapımcı yada sektörden kişiler bir tek biz bilmiyoruz… İnternette de hakkında hiçbir şekilde bir bilgide yok doğru düzgün…

Ben yakında bazı insanların daha fazla dayanamayıpdedektif tutup ranini hanımı bulmak için kampanya başlatacağına inanıyorum.

Neyse şaka falan bir yana benim gözlemim şu diğer sitelerde okuyucu ile bu kadar iç içe olan bir site sahibi yok yani ranini hanım hep izleyici ile sıcak bir temas içinde ve bu çok iyi bir şey başarısının ardında bence bu var yani kendisine bir şey yazdığınız zaman sosyal medyada sizle iletişime geçiyor eğer sorunuz soru ve yaklaşım tarzınız saygılı ise.

Bence Ranini Tv ye bir göz atın ve Ranini yi sosyal medyadan takip edin derim…

Şimdi daha çok gözlemlerimi anlatırım ama zaten ben profesyonel eleştirmen değilim sadece aklıma gelen ve paylaşmak istediklerimi yazan biriyim. Bu yüzden devam etmesem daha iyi olur yoksa Ranini Tv hakkındaki olumlu olumsuz görüşlerimin hepsini yazsam roman falan olurdu herhalde.

Çetin Kaya

Twitter/Fankafacetinn

 
Toplam blog
: 449
: 1506
Kayıt tarihi
: 31.01.14
 
 

Şuanda Turizm İşletme Fakültesinde okuyorum.Endüstri Teknik Ve Meslek lisesi mezunuyum. Ufak mana..