Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '18

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Rapor Almaya Gitti Engelinden Kurtuldu

Rapor Almaya Gitti Engelinden Kurtuldu
 

Salih Arıkan


Engellilik meselesin iki türlü bakış var. Bir tıbbi model. Tedavi edilmesi gereken bir hastalık olarak görür. Evet, tedavi edilecekse edilmeli önleyici tedbirler alınmalı. Ama sadece kurt ulunması gereken bir hastalık olarak görürsen mutlu olamazsın.

Düşünün ben görmüyorum. Doktora gittim ve tedavi imkânı olmadığını öğrendim. Yahu o zaman körlük bazı filmlerde olduğu gibi başına gelebilecek en büyük kötülük olarak mı göreceğiz. Dünyaya bir kere geldim vay anasını bir kere geldim oda kör olarak geldim diye ömür boyu  mutsuz mu olacağım.

İkinci model sosyal model. Sosyal model farklılık olarak görür nasıl insanlar farklı milletlerden kültürlerden geliyorsa farklı din ve inanıştan geliyorsa engellilikte bir farklılıktır. Tüm dünyanın herkesin var olduğu gerçeğinden yola çıkarak tasarlanması gerekir. Evrensel tasarım. Yâ da makul uyumlulaştırma politikalarıyla eşitlenmesi gerekiyor.

Ben görmüyorum. Siz mürekkep baskıyla kitabınızı okur bizde e-kitap sesli kitap ya da kabartma yazıyla kitabımızı okuruz. Siz ekrandan filmleri seyredersiniz bende sesli betimlemeyle ben niye mutsuz olup kahredeyim ki gerekli düzenlemeler yapılır engellilerde hayatın içine katılır yani bir hastanın tedavi olması tabiî ki iyidir. Ama bir insanın gerçeklerini kabul ederek hayatına kalite katması da çok anlamlıdır. O yüzden engellilik kurtulunması gereken bir durum değildir. Hayatın gerçeğidir.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..