Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

Ravel' in 'son kaseti!'

İşyerimde çalmakta olan müziği dikkatle dinleyen arkadaşım, 'çok beğendim,
bu kasetse eğer ödünç alabilir miyim?' diye sordu. Arkadaşımın çok beğenerek ödünç istediği kasette çalan yaratı, Maurice Ravel(1875-1937)'in 'Bolero'suydu.

Yeni yeni klasik müzik merakı başlamakta olan ve ilçemizin bir köyünde öğretmen olan arkadaşımın isteğini yerine getirdim.

Bundan sonra yaşananları öğretmen arkadaşımın ağzından aktaracağım:

“Okulumuza, olağan denetim için dört kişilik müfettiş heyeti geldi. Birisi benim okulda kaldı, diğerleri de görevli oldukları köylere gittiler.

Öğleye kadar sınıflarda denetim yapıldı...

Köyde başka seçenek olmadığından, öğle arası yemek için müfettişi eve davet ettim. Yemeklerimizi yedikten sonra, kahve isteyip istemediğini sordum; 'içebileceğini' söyledi.

Kahve yapmaya giderken sordum;

‘Hocam, ben kahveyi hazırlarken müzik dinlemek ister misiniz ?’

'Ben müziği çok severim' dedi...

Teybi açtım, Ravel'in Bolero'su çalmaya başladı.

Yüz ifadelerinden beğendiğini hissederek sordum.

Beğendiniz mi hocam?

‘Çok güzel, kimin kaseti bu?’

Ravel in hocam, Ravel’in Bolero'su

'Çok severim ben bu Ravel'i dedi, müfettişim...

Kahvesinden son yudumu alıp en zorlandığım sorusunu sordu;

'Son kaseti mi bu?'

‘!?!?’ "

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..