Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '11

 
Kategori
İzmir
 

Raylarda tren tıkırtıları...

Raylarda tren tıkırtıları...
 

Hemen hemen hergün metrodayım.

İşe gidip gelirken biniyorum.

Rahat oluyor, trafik derdi yok.

Bazen cama yaslayıp başımı, vagonların raylardaki tıkırtılarını dinliyorum.

Demiryolunun büyüsü o tarif edilemeyen tıkırtılar belki de.

Yatılı okuduğum yıllarda geceleri Haydarpaşa'ya gelen giden trenlerin seslerini dinlerdim yatakhanede.

Gecenin karanlığında trenlerin tıkırtıları düdük seslerine karışır, uyur uyanık tıngır mıngır ninni gibi gelirdi bana.

O sesi sevdiğimden belki, Ankara'ya gidip gelirken hep treni tercih ettim.

İstanbul'da işe Sirkeci Halkalı trenleriyle gittim geldim.

Yıllar geldi geçti, herşey değişti ama o ses hep aynı kaldı.

Kısacık metro yolculuğumda raylarda tıngır mıngır vagon tıkırtılarını dinlemek hoşuma gidiyor.

Otobüs ve gemi yolculuğundan farklı bu yüzden tren yolculukları.

Uğultu değil.

Titreşim değil.

Trenin kendine göre konuşması belki de o tıkırtı.

Sallana sallana, tıngır mıngır yolculuk yaparken siz susuyorsunuz, tren konuşuyor sanki

Kimbilir...

 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..