Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '16

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
139
 

RB ve MB dilemması

RB ve MB dilemması
 

google


Baştan da böyle olacağı belliydi ama yine de açık bir kapı vardı sanki gibi ve böyle olması zorunlu değildi.

MB 10 yıllık, RB 3,5 yıllık birer blog sitesi.

Her ikisi de gazete kökenli.

Her ikisi de kurulduğunda, Aydın Doğan mülkiyetindeydi. Sanırım Hanzade Hanım idi, onun kızlarından biri, anafikir anamız oldu.

Her ikisinin de, okunma eğrileri aşağı yukarı aynı oldu. Bu da, bize o dönem için tarihsel veri tabanı sağladı. Sayılar, açıkseçik olarak yayınlandı ayrıca.

Diğer gazetelerin bu işi kıvıramadığı düşünülerse, başarılı oldukları söylenebilir: Gazetelerin sanal okurlarının % 1’i bloglardan geliyor ve dijital reklamdan da iyi para geliyor. Ayrıca, prestijli bir durum blogların varlığı.

Ancak, bir açmazdalar:

Limit okur sayısına vardılar ve onun ağırlığını ilk 15 yazar sağlıyor ama 15 biner yazarları var.

15 bindeğil, bin 500 değil, 150 değil, 15 yazar. Binde bir yani.

MB için, daha da ileri bir ironik durum var:

Bunu, keçiboynuzunun faideleri hakkındaki eski bir metinle sağlıyor o yazar. Türkiye haricinde, Dünya’nın hangi ülkesinde keçiboynuzu, terörden daha önemli ve daha güncel bir konu sayılır acaba?

Tabii bu yazarlar, bir de sürekli yazıyor. İlk 2-3 kişi, günde 5’er metin gibi yazıyor ve yayınlıyor. Emekli ve 50+ kişilerden söz ediyoruz. Zamanları çok, yaşayacak bir şeyleri de yok.

Diğer bir açmaz da şu:

Gençlerin en nitelikli metinlerini, bir tek matbu Radikal Gençlik’te gördüm. Bir de, ilk metnimi yayınlayan, 1984 gibi ‘Yeni Olgu’da.

Diğer bir açmaz daha:

‘Yeni Olgu’da metni yayınlanan 300 kişiden bugün yalnızca, 5’i-10’u yazmaya devam eder durumda.

Büyük olasılık, haftalık olduğu için aynı sayıya daha kısa sürede ulaşan RG için de bu böyle. Onlar da, çoktan mezun oldular üniversiteden.

Peki, bu soruna çözüm ne?

Var mı?

Olması / aramak gerekir mi?

Sonuçta, hiç kimseye yazma ve yayın engeli yok.

Tabii, bu çok yazan yazarlar, sürekli anasayfada kalıyor ve virallik kuralıyla, daha-daha çok okunuyor.

Gençler de, bir süre sonra küsüp gidiyorlar, aslında yazmayı bırakıyorlar.

Asıl soru bu bizce:

Editöre veya rakip moruk yazarlara kızıp, yazmak bırakılır mı?

Bu, MB’un ve RB’un ana dilemması bizce...

Ayrıca, daha çook dilemma var.

Dipnot:

Dilemma, öyle de yapsan olmaz, böyle de yapsan olmaz, gibi durumlar için kullanılır.

(20 Mart 2016)

+

Dipnot:

Bu metinin yazılmasından 2 gün sonra, sanal Radikal ve RB kapatıldı.

O nedenle:

Önyargı değil, deneyim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ÖZel ve genel bazı blogları saymazsak MB'da yayınlanan blogları MB yazarları okuyor en çok. Örneğin benim şiirlerimi beni tanıyan, bilen blog dostlarım okuyor en çok. Tüketici Hakları, Kitap ve Elektronik gibi genel kategorilerideki bloglarım ise binlerce okundu ve hala okunuyor. Ama bu benim için gerçek bir başarı değil ve bu bağlamda da bir doyum vermiyor. Belki de en büyük çıkmazlardan biri blog sitesinin kendi tanıtımını yapamıyor oluşudur. Yazmayı, okumayı seven insanlar dışında belki ciddi bir başvuru kaynağı olamadı burası. Bu benim düşüncem elbette. Selamlar.

Güz Özlemi 
 27.03.2016 21:11
Cevap :
Blog sitesinin tanıtımı yapılmaz. Ayrıca zaten günde 100-200 bin okunma, bir gazete tirajı demektir. Burada sorun, anahtar sözcükler. Kurmaca olmayan metinleri okutan şey, o sözcükler ve MB bunun için özel yer ayırmış durumda. Sorun, metinlerinize okur getiren sözcüklerin, sizin metinle pek ilintili olmaması. Bunu Google'ın semantik tuhaflığı yaratıyor. Bunu, Yazarport ile ilgili blog metinlerimde 3-4 kez yazdığımı anımsıyorum, internette hala duruyor olmalı. Sorun şu: Metninizden 4 sözcük düşünün ama bunlar ayrıca biraraya getirilince, metniniz asıl içeriğinden bambaşka bir içerik kazanıyor. Bir arkadaşın başına, Rusya'da erkek eşcinsel bar arayanlar üşüşmüştü de, oradan biliyorum; oysa metnin o konuyla ilgisi yoktu.  28.03.2016 13:10
 

Milliyet Blog'ta Radikal Blog güzellemesi pek uygun kaçmamış. Bence alakasız. Hani yani "empati" yaparsak. Her neyse. Selamlar. Not: Yenilediğiniz resim oldukça doğal ve güzel. Kutlarım.

Ümit Culduz  
 26.03.2016 18:37
Cevap :
Ümit Bey, artık kafayı iyice dağıttınıza ikna olmaktayım. Metnin içeriğiyle, yorumunuzun ilgisi yok. RB ile ilgili çatışmalarımı internette epeyi yayınladım, orayı güzellediğim falan yok, özellikle bu metinde. MB'da da, RB'da doğruyu söyleyen olmak hep bana kalıyor nedense. Sizlerse, bir acaip hayallerin içine gömülmüş gidiyorsunuz. En az 1 yıldır, artık yeni bir blog kanalının uygunluğunu yazıyorum. Birileri zaten başladı işe. Kafayı kuma gömmüş devekuşu gibi, burayı tek alternatif bellemenin alemi yok. Ayrıca, MB'da Mesut Karip'in keçiboynuzu metinleri hariç tutulursa, en çok anlamlı metin yayınlayan, başlığının çizgisini hep koruyan tek blogcuyum. Her 2 alemde de, ilk 5'teyim. Bu da, taa 2002'den beridir, bugün silinmiş olan 10'un üzerinde blog sitesi dahil, hep böyle oldu, 15 bin kişinin içinde ve tüm kategorilerde. Ağaca bakarken ormanı gözden kaçırmıyorum. Size artık huzurevi öneriyorum, yazarlık değil. Gerçekten zihniniz feci bel vermiş. Acil şifalar dilerim.  26.03.2016 18:59
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 2216
Toplam yorum
: 1121
Toplam mesaj
: 127
Ort. okunma sayısı
: 499
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster