Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '10

 
Kategori
Sinema
 

Recep İvedik 3‘ten aklımda kalanlar...

Recep İvedik 3‘ten aklımda kalanlar...
 

Eşim, “Bu hafta da eğlenceli bir filme gidelim.” derken Recep İvedik’i seçmişti.

Gişedeki görevli, “Hangi film?” diye sorunca, “Recep Efendi...” dedim.

Filmin adını söylemek yerine, içimden öyle söylemek geldi.

*****

Recep İvedik, bir komedi filmi mi?


“Görgüsüzlük”, “kabalık”, “sululuk”, “hakaret”, komedi sayılırsa, yanıt belli:

“Evet!”

“Komedi”de, güldürme öğesi ön plana çıksa da, düşündürme yönü yadsınamaz. O bakımdan ben, Recep İvedik’i, sanatsal anlamda bir komedi filmi olarak görmedim.

İzleyeni çok diye, bir filmi “nitelikli” sayabilir miyiz?

Çok tıklanan yazı!

Çok satan kitap!

Çok izlenen film!


“Tıklanma”, “satma”, “izlenme”; “değerli”, “nitelikli” sayılma için yeterli midir?

Ne yazık ki, “Hayır!”dır, bunun yanıtı.

*****

Recep İvedik’i izlerken birkaç saptama yaptım:

Recep İvedik
, uzaktan akrabası olan, kalacak yeri olmayan genç kızı evine almak istemeyince, kızın bir cümlesi, o kaba saba Recep İvedik’i yumuşatır:

“Bir genç kızın gecenin bu saatinde sokakta kalmasına nasıl razı olursun?”

Kaba saba İvedik, can evinden vurulur; “merhamet” duygusu, onu yumuşatır.

İnsanımız, zor durumdaki birine, “kadın”a yardım etmeyi bir görev sayar. Bu, sınırlı bir gözlem değil, insanımızın genel bir eğilimidir.

Recep İvedik’in, tüm kabalığına karşın, insani yönü ön plana çıkar.


“Okumalık kitap”
almak için kütüphaneye giden Recep İvedik’in, görevliden, kütüphane üyesi olmadığı halde, bir kucak dolusu kitapla dışarı çıkması da ilginç!

Recep İvedik
, bu kadar kitabı nasıl oldu da aldı?

Bu sorunun yanıtı Recep İvedik’in şu cümlesinde saklı olmalı:

“Sen bana kitap ver; ben de senin 55 yıllık ateşini dindiririm.”


Bu kaba bir yaklaşım nasıl yorumlanabilir?


Recep İvedik
, kütüphaneden, “ateşini dindirme” karşılığında aldığı bir kucak dolusu kitabı satıyor.

Recep İvedik
’in bu tavrı, topluma egemen olan/ yaygınlaşma eğilimi gösteren “fırsatçılık”, “sahtekarlık”, “başkasının malına konma”yı göstermiyor mu?

*****

Recep İvedik’in davranışlarında ne var?

Kabalık!

Önüne çıkan herkese hakaret!

Bu kadar insan Recep İvedik’e niye gidiyor?

Bu soruyu sormak kolay da, sorunun yanıtını bulmak, o kadar kolay mı?

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..