Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '08

 
Kategori
Sinema
Okunma Sayısı
3201
 

Recep İvedik ile Arif aynı filmde olsa?

Recep İvedik ile Arif aynı filmde olsa?
 

Made in Tarık


Arif ile Recep İvedik aynı filmde oynasa nasıl olur dedim? Önce bir afalladı herkes. Tartışmalar çıktı. Öyle şeyler olur mu gonuşma leyn diyenler oldu, Arif Recebi yer diyenler oldu, baya bir konu oldu aslında bize.

Neden olmasın ki? Çokda güzel olur bence. Biri türk sinema tarihinin gişe rekortmeni, diğeri Türkiyenin en iyi komedyeni sinema da ilklere imza atan bir önce ki rekor sahibi.

Ya karakterler. Recep ivedik malum evrimden bir önceki dönem insan modeli, Arif ise bulunduğu çağı yemiş yutmuş bilge ama aynı zamanda has bizden biri. Günlük hayatta her an karşılaştığımız, öyle hayal ürünü falanda değiller yani.

Aslında ikisinin aynı proje içinde yer alması sinemamız adınada bir baş yapıt olur düşüncesindeyim. Çünkü gora dan önce izlemek isteseniz komedi filmi bulamaz, bir 20 yıl öncesine gitmeniz gerekirdi. Yılmaz Erdoğan ın vizontelesi bir adım olsa da dram ın içinde barınması saf komedi olmasını biraz engelledi hali ile.

Ama Kutsal Damacana, Maskeli Beşler, Kahpe Bizans, Komser Şekspir son dönem atılımlar olsa da bu iki filmin başarısını maalesef yakalayamadı. Başka bir filmin de komedi alanında yakalaması zor görünüyor.

İşte böyle bir dönemde herkes kendi pişirdiğini yedikten sonra ne recep ivedik-3 nede arog dan sonra roga mı olur argo mu olur agor mu olur bilemem bir devam filmi olmaması lazım gelmektedir.

Final: Recep İvedik ile Arif birleşmeli, komedi de bir ilke imza atarken, farklı olan izleyici kitlelerini hem bir arada toplamalı hem bir rekora imza atarken hemde Türk sineması adına bir başyapıt ortaya koymalılar diye düşünüyorum.

(bu bloguda arif ile recep ivedik tarzı konuşma ile özetleyen bir cümle ile bitirmek istedim ama aklıma arif den kalıp bir cümle gelmedi valla)


Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ama biz milletçe gülmeye ve o yanlara çekilmeye alışık oldugumuz için küfürü,kakara kikiriyi mizah sanıyoruz ve büyük yanılgılara düşüyoruzz.Mizah akıllı adam işidir... Tek tek değil ama bir araya geldiklerinde belki bir şeyler çıkar ortaya!

Serçe! 
 30.12.2008 12:44
Cevap :
Şu mantıktan yola çıktım. İzlemek istediğimiz zaman gerçekten de komedi adı altında bile olsa son 5 yıldır bir canlanma söz konusu. Hazır bu canlanma varken burdan güzel birşey çıkmalı diye düşündüm açıkcası.  30.12.2008 20:58
 

Para için onu da yaparlar iyi fikir. Gerçekten, yaptıkları işin niteliği bi kenara, şu an mizah denilence akla gelen iki kişi. İzninizle sizden farklı bir görüşümü ileticem; böyle bir işin, sinemamız adına bir başyapıt olur düşüncenize katılmıyorum. Yani, bu iki filmin tarzında olacak ise. Bunlara ancak, geyiğin başyapıtı denebilir. Sinemamızın ya da mizahın değil. İlerde, şimdi nasıl cüneyt arkının bazı filmleriyle dalga geçiliyorsa, bunlarla öyle dalga geçileceğini düşünüyorum. çünkü, sinema ve mizah açısından yeteri kadar kaliteli değil. Kendilerine özgü bir şey de yok, bunların yaptıkları mizahı yapacak sayısız insan vardır, üniversite kantinlerinde.

Erdal Aydın 
 28.12.2008 15:24
Cevap :
Başyapıt bir "hababam sınıfı"dır mesela..Ölümsüz eskimeyen bir film. evet bu başyapıta örnektir.Heralde tanımlamam biraz anlatmak istediğimin dışında oldu. Başyapıt değilde herhalde alanında tek bir film olur. Birşeyler yapar gibi geliyor. Mizah ki kişiden kişiye değişen bir kavram. Çok ilginçtir ki birinin güldüğüne diğeri gülmeyebiliyor. Geyik ve mizah arasındaki çizgi açılıyor mu yoksa artık kayboldu mu bilemiyorum...  28.12.2008 16:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 379
Toplam mesaj
: 81
Ort. okunma sayısı
: 868
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

1983 yılında Üsküdar da doğmuşum. Yüksek okul muhasebe bölümünü bitirdikten sonra okula dışarıdan de..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster