Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Red Light District’te kırmızı perdenin açılmasıyla beni sarsan gerçek

Red Light District’te kırmızı perdenin açılmasıyla beni sarsan gerçek
 

Bir sokaktan ibaret olmayan kocaman bir mahalle


Kırmızı kadife perdeler, kırmızı ışık ve elini uzatsan değebileceğin kadar yakın camın arkasındaki yarı çıplak seksi kadınlar.

Amsterdam’ın aç konuklarına (!) sunduğu yemeğin en lezzetli kısmı...

Turistlerin merakla sokaklarını talan ettiği yer...

Amsterdam’a gidip de mutlaka görülmeli yerler sıralamasında 1 numarayı başka mekana bırakmadığı için ben de gitmişken göreyim diyorum...

Gördüğüm manzara karşısında bu kadar dehşete kapılacağımı bilmeyerek...

Çoluk çocuk yemek yiyenler ve...

Red Light District öyle bir sokaktan ibaret bir yer değil. Gir çık bitmeyen dar sokaklardan oluşan kocaman bir mahalle. Pub’ı, restoranı, seks shopu, erotik gösterilerin sergilendiği tiyatrosu, striptiz kulüpleri olan...

Red Light District’teki kadınlar, bir tuvalet ve yatağın sığdığı odaların içinde, davetkar danslar ederek çağırıyorlar müşterilerini.

Erkek, beğendiği kadının odasının kapısını açıyor, pazarlığın hemen ardından kadife kırmızı perde kapanıyor...

Bir köşede çoluk çocuk yemek yenilen bir restoran, tüm halkın yanından yürüdüğü nehir, bisiklet binilen yol ve o kırmızı kadife perdeli odalar...

Yani bir ekmek almaya gidilecek yolun üstü bir mahalle. Bu kadar hayatın içinde...

Bir kapı açımlık...

Erkek parayı sayıyordu

Birdenbire, tam önünden geçtiğim odanın kapısı açıldı.

Erkek işini bitirmiş parayı sayıyordu... Sarsıldım...

O ana kadar turistik bir gösteri merkeziydi benim için...

Bir kadının vücuduyla para kazanmasına şahitlik etmek beni çarptı. Erkek için de çok üzüldüm. Buraya düşmek için cinsel ve duygusal boşluğun çok derin olması gerekir diye düşündüm...

Bugüne kadar hiç bu kadar yüzleşmemiştim bu açgözlülükle... Tek taraflı hayvansal içgüdüyle... Gönülsüz, hissis, duygusuz, alınan bir meta olarak seks, iki kişilik  mutluluk hali olmadan, arz talep meselesi haline getirilen, piyasası oluşmuş... Korkunç geldi...

İnsanlık adına üzüldüm... Bu kadar derin bir boşluğu yüzyıllardır dolduramamış olmasına. Hayvani zevklerine boyun eğmesine, üstelik dünyanın en kıymetli şeyi yine insanı alet ederek... Darwin’in değişiyle yüksek düzeyli hayvan formundan çıkamayarak.

Yazık...

Derin bir keder ve sarsılmış bir beyinle ayrıldım kırmızı ışıklı ve kadife perdeli odaların doldurduğu mahalleden...

Bir yaş daha büyüdüğümü hissederek ve insanlığa karşı umudumu sorgulayarak...

 

 
Toplam blog
: 56
: 1253
Kayıt tarihi
: 24.11.11
 
 

Gazeteci ..