Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '07

 
Kategori
Siyaset
 

Referandum!

Referandum!
 

21 Ekim 2007'de hepimizin önüne bir sandık konulacak ve Evet ya da Hayır dememiz istenecek...Pekiyi biz neye Evet ya da Hayır oyu vereceğiz?

Bir süredir bu konuda beyin jimnastiği yapıyorum...Benim daha önceki yazılarımı izleyenler bilirler ki hep "Namevcut her zaman haksızdır" diyen Fransız atasözünü savunmuşumdur...Ancak, 21 Ekim'de yapılacak olan referandum ile ilgili olarak katılıp/katılmama konusunda önceleri ikileme düştüğümü itiraf etmeliyim. Ama, Meclis'de yapılanları görünce kararımı kesinleştirdim.

Öncelikle, bu referandum ile hem Türk hukuk ve hem de büyük bir olasılıkla Dünya hukuk tarihinin en saçma hukuki durumunu yaratarak Dünya mizah tarihine geçmek üzereyiz. Ayrıca, hepimize resmen hakaret edilmektedir! Neden mi? Açıklamaya çalışayım;

Önümüzde başlamış olan bir oylama var, bugüne kadar da 16, 000 yurttaşımız oy vermiş durumda ve oy verme işlemi devam ediyor...Ancak, oy verilen "Anayasa Değişikliği Metni" ile 21 Ekim'de oy verilecek olan "Anayasa Değişikliği Metni" farklı olacak!

Yani, Halkımızın bir kısmının Evet ya da Hayır dediği ile diğer bir kısmının Evet ya da Hayır diyeceği referandum metni farklı olacak...!

Şimdi bir soru; Bunu böyle yapmakla, 21 Ekim'deki referandum başladıktan 2 saat sonra Meclis'in toplanıp Referanduma sunulan Metni değiştirmesi arasında bir fark var mıdır?

Pekiyi bu ne demek?

Bu şu demek; başlamış olan bir oylamaya hem de oylar verilirken müdahale edilerek, oylanan metin değiştiriliyor ve bizlere denmek isteniyor ki "Siz önünüze konan metne "Evet" ya da "Hayır" deyin biz siyasiler ne için "Evet" ya da "Hayır" dediğinize karar veririz!"

Şimdi nerede Milletin İradesi? Nerede Millete olan Saygı?

Bu yüzden ben şahsen bu referanduma katılmamaya karar verdim...Çünkü oyum Hayır bile olsa oylamaya katılmanın ileride aynı tarzda ki yaklaşımlara onay vermek anlamına geleceğini düşünmemdir.

www.celaltoroglu.com

 
Toplam blog
: 115
: 586
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Tarsus Amerikan Lisesi (1984) O.D.T.Ü - İnşaat Müh. (1989) SUNY at Buffalo - Yüksek Lisans (1992) 19..